הוקרה לפצועי צה"ל

ח"כ אליהו ברוכי: "עלינו לשאוב מהפצועים ערך-מוסף"

בנאום שנשא ח"כ אליהו ברוכי ביום הוקרה לפצועי צה"ל בכנסת, ציטט דברים ששמע הרב הראשי לשעבר הרב ישראל מאיר לאו, על מעלתם של אלו שבבחירתם לא שילמו במותם - אלא בהתמודדות שמלווה אותם מידי יום (אקטואליה)

(צילום: ערוץ כנסת)

כמידי שנה, קיימה היום (שלישי) הכנסת יום הוקרה לפצועי צה"ל ונפגעי פעולות איבה. בדיון מיוחד שהתקיים במליאת הכנסת, ייצג את סיעת יהדות התורה חה"כ אליהו ברוכי.

"מידי שנה, אנחנו מתייחדים ומוקירים את זכרם של חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה ששילמו בחייהם כדי שנוכל לחיות כאן", פתח ברוכי את נאומו.

"היום, כאן במשכן הכנסת, אנחנו לא מתייחדים עם הנופלים. אנחנו מוקירים את החיים. את הקמים".

בדבריו, דיבר ברוכי על ההשוואה בין ניסיון עקידת יצחק לניסיונה של רחל אמנו במסירת הסימנים לאחותה. "בפרשת השבוע של השבת האחרונה, קראנו על הוויתור האצילי והחסר תקדים של רחל אמנו לאחותה לאה. רחל ממתינה במשך שנים להינשא ליעקב, ובבוא היום הגדול היא מאפשרת לאחותה לאה לעשות זאת במקומה ואף מוסרת לה את הסימנים כדי שחלילה לא תתבזה במעמד החופה.

"למעלה מאלף שנים אחרי, בחורבן בית ראשון, כשבני ישראל גולים מארצם, מתארים חז"ל כיצד האבות והאימהות מתחננים בפני הבורא שישיב את בני ישראל לארצם.

"ניגש לפניו אברהם ומזכיר לו כיצד מסר את נפשו בעקידת יצחק.

"והגזרה נשארת.

"ניגש לפניו יצחק ומזכיר כיצד ביקש בעצמו מאביו לעקוד אותו,

"ועדיין הגזרה נשארת.

"עד שניגשת לפניו רחל אמנו ומזכירה לו את הוויתור שלה ללאה אחותה. 'גלוי וידוע לפניך', מתחננת רחל, 'שמסרתי לאחותי כל הסימנים שמסרתי לבעלי, כדי שיהא סבור שהיא רחל, ולא קנאתי בלאה ולא הוצאתיה לחרפה'. מיד משיב לה בורא העולם בפסוק הנחמה המפורסם מנבואת ירמיהו: 'כֹּה אָמַר ה' מִנְעִי קוֹלֵךְ מִבֶּכִי וְעֵינַיִךְ מִדִּמְעָה, כִּי יֵשׁ שָׂכָר לִפְעֻלָּתֵךְ וְיֵשׁ תִּקְוָה לְאַחֲרִיתֵךְ נְאֻם ה', וְשָׁבוּ בָנִים לִגְבוּלָם'".

"השאלה מתבקשת", המשיך ברוכי. "עם כל הכבוד למסירות של רחל, האם זה באמת יותר קשה מהניסיון הגדול של אברהם אבינו לעקוד את בנו? האם זה באמת יותר קשה מהניסיון של יצחק אבינו לוותר על חייו?".

כתשובה לכך, ציטט ברוכי תשובה ששמע בשמו של הגאון הרב ישראל מאיר לאו, "שהוא עצמו אוד מוצל מאש".
"התשובה, קשורה היטב לנושא שלשמו התכנסנו פה: קדושת החיים.

"עקידת יצחק היא ניסיון עצום, אבל היא לא ניסיון יום-יומי. זהו ניסיון של פעם אחת.

ברור שמי שמתנסה בניסיון כזה ראוי להערכה והוקרה. אבל רחל אומרת לפני בורא העולם: אני התמודדתי עם ניסיון אחר. אני וויתרתי למרות שידעתי שמחכה לי התמודדות לכל החיים בשל הבחירה הזאת. פצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה, נמצאים איתנו. עם החיים. ההתמודדות שלהם היא יום יומית. בכל צעד ושעל בחיי השגרה הם ניצבים בפני אתגרים חדשים.

"מורשת הקרב שלהם עבורנו, היא קדושת החיים. היא להעריך נכון את השגרה המתוקה בה אנו זוכים מידי יום".

בסיום דבריו עבר חה"כ ברוכי לדבר על ההתמודדות עם נגיף הקורונה בימי השגרה: "השנה, אני חושב שאנחנו צריכים לומר להם תודה מיוחדת: כבר קרוב לשנה שאנו כחברה מתמודדים עם נגיף קטלני. זירת הקרב העיקרית שלנו, היא השגרה.

"חלה עלינו חובה לעטות מסיכה ולשנות עוד כמה וכמה הרגלים בחיי היום היום כדי לשמור על הורינו וחברינו שנמצאים בקבוצות סיכון.

"לנו, זה נראה התמודדות בלתי אפשרית. אני חושב שהשנה אנחנו יכולים לשאוב מהפצועים ערך-מוסף למסר שהם אומרים לנו מידי יום: תשמרו על החיים. תייקרו את השגרה. הלוואי ולצד התודה שלנו אליהם, נזכה לקחת מהם את המסר החשוב הזה לשגרת החיים שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר