"גישור תקציבי"

התקציב נמצא, הסאגה נפתרה: הצהרונים - חוזרים לשגרה

לאחר חשיפת "כיכר השבת" על משבר הצהרונים, שפוגע קשות בעשרות אלפי הורים במגזר החרדי, נמצא סוף סוף הפתרון והתקציב שיאפשרו את חזרת הצהרונים לשגרה מלאה; כל הפרטים (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Moshe Shai/Flash90)

כחודש וחצי לאחר חשיפת "כיכר השבת" על משבר הצהרונים שפוגע קשות בעשרות אלפי הורים במגזר החרדי, הבוקר (רביעי) נמצא הפתרון שיאפשר את חזרת הצהרונים לשגרה מלאה.

  • לסיקור 'משבר הצהרונים ב'כיכר השבת' >> לחצו כאן

הפתרון שהושג בפעילותם המשותפת של שר האוצר, ישראל כץ ויו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, כולל מתווה עליו סיכמו משרד האוצר, משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי, שיאפשר חזרה מלאה לשגרה בפעילות צהרוני ניצנים בגני הילדים, ויקל על הרשויות המקומיות ובעלויות הגנים בשנת הלימודים הנוכחית תחת מגפת הקורונה.

על פי המתווה, יעמיד משרד האוצר גישור תקציבי עד לסוף שנת 2020, שיקל על מימון שכר הסייעות בצהרוני ניצנים. בנוסף סיכמו משרדי האוצר והחינוך על שורה של צעדים המעניקים לרשויות המקומיות ולבעלויות גמישות מקסימלית, שתאפשר הפעלה מיטבית של הצהרונים בשנת הלימודים הקרובה.

בשיא המשבר: כשגפני זעם בוועדה (צילום: ערוץ כנסת)

הצעדים כוללים גמישות ברכיבים המתוקצבים במסגרת הקול הקורא להפעלת הצהרונים ואפשרות להסטה ביניהם, הקלות בהנחיות הסטת כח אדם בין גנים, תקצוב נורמטיבי שיאפשר וודאות תקציבית ופשטות בירוקרטית ועיבוי מעני ההעשרה בגני הילדים המוכרים שאינם רשמיים.

המתווה לשנת הלימודים תשפ"א התקבל על ידי כלל הרשויות, ויבטיח את חזרתם המהירה של התלמידים למסגרות הצהרונים.

שר האוצר, ישראל כץ אמר כי "קיימת חשיבות רבה בסיוע להורים לילדים בצהרונים, כדי לאפשר להם לצאת לעבודה, כחלק מתהליך החזרת המשק הישראלי לצמיחה ותעסוקה. אמשיך לפרוש רשת בטחון כלכלית לכל מגזרי האוכלוסיה ככל שידרש".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני אמר כי "פעילותם התקינה של הצהרונים היא העוגן המרכזי המאפשר את היציאה לעבודה, קיימנו דיונים רבים וניהלנו מו"מ ארוך, לא הרפיתי לרגע מהעניין ואני שמח על הפיתרון שהושג".

כזכור, וכפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת" עם חזרת גני הילדים לפעילות מלאה לאחר הסגר השני שבא בעקבות הקורונה, התגלה על ידי פקידי האוצר כי במסגרת תוכנית "ניצנים" סעיף תקצוב הסייעות הינו מתיקצב פעמיים. פעם במסגרת שעות גני הילדים ופעם נוספת בשעות הצהרונים. בשל כך ובהחלטה שרירותית החליטו להקפיא את התיקצוב באמצע שנה"ל עד לבירור העניין.

עובדה זו גרמה למפעילים לאי יכולת להפעיל את הצהרונים בגני הילדים בגילאי 3-6 בערים החרדיות: ירושלים, בני ברק, בית שמש, אלעד, מודיעין עילית, ביתר עילית ונתיבות.

המשבר גרם לעשרות אלפי הורים שביקשו לשוב למעגל העבודה לאחר החל"ת לנזק עצום. בשל העובדה שבשעה אחת הם נאלצים לטפל בילדי הגן.

חלק מההורים התאגדו במסגרת האגודה למען הילד החרדי בראשות עו"ד ידידיה לאו ופעלו בערוצים שונים שלא להוריד את הנושא מסדר היום עד להשבת הצהרונים לפעילות מלאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר