"הרס את הבחורים"

המלחמה הבאה של ראשי הישיבות: מכשיר כשר 'שיאומי'

ראש הישיבות נואשים, לאחר שבחלק מהישיבות הותר - בגלל הקורונה, להשתמש במכשירים ניידים, הבחורים מצאו פרצה במכשירי 'שיואמי', שדרכם יכולים להגיע לדפדפן גוגל ולהוריד אפליקציות (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מכשיר ה'שיאומי' המדובר (צילום: באדיבות המצלם)

לפני קרוב לשנה הכריזה 'ועדת הרבנים', על מכשיר סלולרי חדש של חברת שיאומי, הכולל דור 4, גדולי ראשי הישיבות התכנסו לפני כשבוע ודנו עם 'ועדת הרבנים', על מנת לאסור גם את המכשיר 'שיאומי' הכשר.

מאז שנגיף הקורונה חדר לחיינו, דברים רבים השתנו בהיכלי הישיבות הקדושות, בין היתר, בהרבה ישיבות ניתן היתר להכניס מכשירים סלולריים מאושרים.

אחד מהמכשירים המאושרים על ידי ועדת הרבנים, הוא מכשיר שיואמי, שכולל מסך גדול והוא אף מחובר לדור הרביעי, מה שגם משפר את איכות השיחות בקו.

למכשיר המדובר מבית שיואמי יש גירסת אנדרואיד שכמובן נחסם על ידי ועדת הרבנים, אך הוא בלתי ניתן לפריצה.

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי לא ניתן לפרוץ את המכשיר הכשר המשווק ע"י חברת 'המילטון', אך יחד עם זאת, ניתן לרכוש כמעט בכל חנות סלולרי, את אותו מכשיר עם חותמת מזויפת, מה שנקרא תומך כשר.

בגירסה המדוברת (יודגש, כי אין מדובר במכשיר ועדת הרבנים) ניתן להכניס במכשיר תיקיות של שירים, סרטים וכרטיסי זיכרון ויש אף גירסאות, שאפשר להגיע דרכן לרשת המקוונת ומשם אפשר להוריד את כל האפליקציות, כולל וואטסאפ, פייסבוק, אינסטגרם ועוד.

ראשי הישיבות, שנחשפו לכך בשבועות האחרונים נמצאים מול שוקת שבורה, מחד אי אפשר לאסור את המכשיר שכן, הוא דומה בדיוק למכשיר המאושר ומאידך הבחורים גולשים בלילה לאן שיחפצו ללא שום פיקוח מינימלי והכל בחסות ההכשר המזויף.

בשבוע שעבר התקיימה אסיפה של מספר ראשי ישיבות, שאף חלקם נכנסו לכהן ביום שישי האחרון ב'מועצת', כדי לדון מה ניתן לעשות.

ההצעה הראשונית שעלתה דיברה על איסור מוחלט של שימוש במכשיר ואף נשלחה בקשה לוועדת הרבנים, שתוריד את המכשיר מסל המכשירים המאושרים.

הבעיה הייתה בהצעה הזו, שמדובר בהצעה שתפגע בבנות הסמינרים שמצליחות לקבל קליטה מעולה בשל הדור הרביעי שיש במכשיר.

כך או כך, הבעיה החמורה הזו, עלתה על שולחנו של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין וכבר בימים הקרובים הוא עתיד להכריע איך ראשי הישיבות יפעלו בעניין המכשיר.

מ'וועדת הרבנים לענייני תקשורת' נמסר בתגובה, כי הוועדה תעשה ככל אשר יורו לה גדולי ישראל ובכלל זה גם להסיר את הכשרות מהמכשיר, למרות שבמכשיר המאושר אין כל בעיה.

מחברת "המילטון" היבואן הרשמי נמסר בתגובה: "המכשיר +Qin 1s המכונה שיאומי הכשר המשווק על ידינו - היבואן הרשמי, נבדק ע"י ועדת הרבנים לענייני תקשורת ונמצא כשר למהדרין בסטנדרטים המחמירים ביותר."

"ועדת הרבנים פרסמה לציבור מספר פעמים כי המכשיר מבית היבואן הרשמי "המילטון" אושר על ידה, והנו כשר ללא כל חשש. חשוב להדגיש היטב לציבור כי מכשירים בעלי כשרות מזוייפת ככל וישנם אינם מבית היבואן הרשמי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר