"קדושת חיי אדם"

90 ימי עבודות שירות בכלא לחייל שהרג פלסטיני בשוגג

חייל בודד שוירה למוות בפלסטיני, כאשר טעה לחשוב שהוא מיידה לעברו אבנים, נשלח ל-90 ימים של עבודות שירות בכלא צבאי • דעת המיעוט: "מעשיו מחייבים כליאה ממשית" (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

בית הדין הצבאי אישר עסקת טיעון עליה חתם לוחם בצה"ל, לאחר שהורשע בגרימת מוות ברשלנות של פלסטיני בצומת הסמוכה לאפרת. עונשו במסגרת העסקה: 90 ימים של עבודות שירות בכלא צבאי.

האירוע התרחש לפני כשנה וחצי, כאשר עולה חדש מקולומביה שהתגייס לצה"ל, הוצב לבדו בפעם הראשונה בעמדת פילבוקס באזור הכניסה לאפרת.

בשלב מסוים ראה החייל את אחמד ג'מאל מנאסרה בן ה-28 מתקרב אליו עם חברו, ומאחר וקודם לכן שמע כי ישנן התרעות חמות לפיגועים, טעה לחשוב כי הוא מיידה לעברו אבנים, ולכן ירה בו והרגו, ופצע את החבר.

בדיון המשפטי בעניינו, שכאמור הסתיים בעסקת טיעון, סבר אחד השופטים בדעת מיעוט, כי "מעשה חייל שאין ספק שחרג מהוראות הפתיחה באש וביצע ירי רשלני, קל וחומר שהביא במעשיו לפגיעה בשלמות גופו ובקדושת חייו של אדם חף מפשע, מחייב נקיטת ענישה הולמת בכליאה ממשית".

תיעוד תקרית ירי קטלני בפלסטיני. ארכיון (CNN)

פרקליטיו של הלוחם, עו"ד שלומי צפורי ועו"ד רן כהן, הגיבו: "אנו מברכים על אישור הסדר הטיעון על ידי בית הדין הצבאי, זאת משום שהלוחם ניצב בפני סיטואציה מבצעית מורכבת ביותר".

"מרשנו מצר כמובן על מותו של הפלסטיני ועל פציעת הפלסטיני הנוסף, שבדיעבד הסתבר שאינם מחבלים", הוסיפו עורכי דינו של החייל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר