צפו

נתניהו בכותל: "תודה לטראמפ על ההסכם עם מרוקו"

"תמיד האמנתי ופעלתי לשלום הזה, שעכשיו מתממש. ותודה לנשיא ארה"ב טראמפ על כל מה שעשה לטובת עם ישראל"; צפו בנתניהו, בכותל, מתייחס להסכם החשוב עם מרוקו (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (חמישי) בהתרגשות, בעת טקס הדלקת נרות חנוכה בכותל המערבי, להסכם כינון היחסים שסוכם בין ישראל לבין מרוקו.

בנאום לפני ההדלקה, לצד שגריר ארה"ב דייויד פרידמן, אמר נתניהו: "תמיד האמנתי ופעלתי לשלום הזה - שעכשיו מתממש".

"תודה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, על כל מה שהוא עשה ועושה לטובת עם ישראל ומדינת ישראל", הוסיף ראש הממשלה.

שגריר ארה"ב בהדלקה (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

כזכור, מוקדם יותר הערב בישר הנשיא היוצא, בציוץ בטוויטר: "פריצת דרך היסטורית נוספת היום! שני חברינו הגדולים, ישראל וממלכת מרוקו, הסכימו ליחסים דיפלומטיים מלאים. זו פריצת דרך אדירה לשלום במזרח התיכון!".

לאחר מכן חשף טראמפ גם את ה"מחיר": "מרוקו הכירה בארצות הברית בשנת 1777 - לפיכך ראוי שאנו מכירים בריבונותם על סהרה המערבית". הכרה זו בסהרה, הייתה בעידוד ישראל.

יצוין, כי הסכם כינון היחסים שהבשיל ממגעים שהתקיימו בשנה האחרונה ברציפות, בין הבירות וושינגטון ורבאט, כולל בין היתר פתיחת משרדי אינטרסים דיפלומטיים בתל אביב ובמרוקו, ובהמשך ייפתחו אף שגרירויות רשמיות. כמו כן, סוכם על קיום יחסים כלכליים בין שתי המדינות.

חתנו ויועצו של טראמפ, ג'ארד קושנר, עדכן כי במסגרת ההסכם בין ישראל למרוקו, האחרונה תעניק למטוסים של חברות תעופה ישראליות אישור לעבור במרחב האווירי שלה ואף תאפשר טיסות ישירות בין שתי המדינות.

צפו בנתניהו

(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר