נר שלישי

החנוכיה המוזיקלית: נעים להכיר: ישי לפידות

האלבום 'חסידיש 1' של האחים ברונר חשף לראשונה את אחד המלחינים הבולטים במוזיקה החסידית - ישי לפידות. 'המבקר' בוחר את האלבומים הבולטים ביותר במוזיקה החסידית (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: סטודיו כיכר השבת)

להקת 'חסידיש' פרצה לחיינו בשנת תשנ"ב (1992) עם האלבום הראשון מתוך השלושה שנוצרו תחת שם זה. האחים שמואל ואריה ברונר כבר שרו והיו מוכרים עוד קודם לכן מהרכבים שונים שלהם ומלהקות החתונות המצליחות שלהם באותם ימים. אבל אז הם הוסיפו את התבלין הסודי והחדש של אותם ימים - מלחין צעיר אנרגטי ומלהיב במיוחד בשם ישי לפידות.

לשאר האלבומים בפרויקט "החנוכיה המוזיקלית"

לפידות, בחור צעיר באותם ימים, היה מנהל התזמורת של אריה ברונר ואז החל לשלוח את ידו גם בהלחנה, האלבום הראשון כלל שבעה שירים מלחניו של לפידות חלק מהם הפכו ללהיטי ענק המושרים ומבוצעים עד היום באירועים כשהם זוכים לעשרות ביצועי קאבר.

העטיפה המקורית (באדיבות: חנני בלייך)

הלהיטים הגדולים באלבום היו "שומר ישראל" ו"הוא יגאל" שניהם הפכו במהירות להצלחת ענק וכבר במהדורה השניה של האלבום שנחטף כמו לחמניות חמות הם הוקלטו מחדש בקצב סוער יותר עם להקת החתונות של אריה ברונר ובליווי "מחיאות כפיים" אולפניות ומגוחכות שכביכול דימו הופעה חיה. גם "ניגון חברון" בלחנו של החזן בני מונק ז"ל, הפך ללהיט גדול במיוחד בקרב בני הישיבות.

שיר נוסף, או יותר מדויק חצי יצירה בלחנו של לפידות מתוך האלבום הוא "קולי אל השם", שהפך אף הוא לנכס צאן ברזל במוזיקה החסידית. שירים נוספים בולטים מתוכו הם "קול מצהלות" בלחנו של שמואל ברונר ו"ואתה קדוש" שהלחין משה גריינימן.

להקת חסידיש הביאה גוון חדש לגמרי למוזיקה החסידית, גוון רוקי יותר שעד אז היה פחות מרכזי. השירים שהפכו ללהיטים בעולם הישיבות של אותם ימים הכניסו את שמו של ישי לפידות כמלחין בולט במיוחד שהלחין מאז עשרות להיטים למיטב הזמרים והיוצרים במוזיקה החסידית.

חושבים אחרת? הגיבו בתגובות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר