פעם בחמש שנים

הדלקת נרות חנוכה עם 'הלוחם היהודי' • צפו

שר הביטחון בני גנץ הדליק היום נר רביעי של חנוכה והעניק מדליה ואגרת הוקרה ללוחמים יהודים שנלחמו במלחמות העולם "חובה לשמור על מה שהורשתם לנו" • צפו (ביטחון)

גנץ עם הלוחם היהודי (תמונות: אריאל חרמוני • וידאו: טל עוז / משרד הביטחון )

נר רביעי של חנוכה: שר הביטחון בני גנץ הדליק היום (ראשון), נר חנוכה והעניק מדליה ואגרת הוקרה ללוחמים יהודים שנלחמו במלחמות העולם הראשונה והשנייה.

בטקס השתתפו מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אמיר אשל וראש אגף משפחות שכולות במשרד הביטחון אריה מועלם.

שר הביטחון אמר במהלך הטקס: "זהו כבוד גדול בשביל להדליק איתכם נרות במדינת ישראל הריבונית, החזקה והבטוחה. מה שאולי חלמתם עליו כשנלחמתם לפני הקמת המדינה וגם אחריה, קם והפך למציאות".

"יש לנו חובה לשמור על מה שהורשתם לנו בגבורכתם שיהיה עוצמתי, בטוח, צודק והוגן. דווקא בתקופה הזו, שבה רבים מהקשישים בישראל בכלל, ולוחמי המחתרות והפרטיזנים בכלל, נמצאים בבתים בשל מגיפת הקורונה, עלינו להעלות על נס את גבורתם. התגייסותם למלחמה בנאצים במלחמת העולם השנייה, הייתה ועודנה דוגמה ומופת ללוחמי צה"ל, ולמדינת אזרחי כולה. אני מבקש להצדיע לכם, ולומר לכלל האזרחים המבוגרים בישראל שנמשיך ללוות אתכם ולעשות כל מה שנדרש בכדי שתעברו את התקופה המאתגרת הזו בבריאות ובשלום".

יצוין, כי היוזמה להענקת המדליה נערכת כל 5 שנים, מטעם "הלוחם היהודי", המייצג את הווטרנים שנלחמו הן במסגרות הצבאיות הרשמיות והן במסגרת הארגונים הפרטיזנים והמחתרות במלחמות אלו.

השנה בחר שר הביטחון גנץ להוקיר כבוד והערכה ללוחמים בטקס מיוחד, עם תחילת חלוקת המדליות על ידי העמותה ברחבי הארץ.

הלוחמים שקיבלו את המדליות הראשונות.

• אברהם מיכאל גריזייד, בן 95, התגייס בשנת 1943 לצבא האדום והשתתף בקרבות הקשים על אדמת פולין וגרמניה. כיום משמש כיו"ר הארצי של ברית ותיקי מלחמת העולם השנייה.

• יצחק (טולקה) ארד, בן 94, בשנת 1943 הצטרף לקבוצת פרטיזנים סובייטים באזור וילנה והשתתף בקרבות נגד הגרמנים. בארץ היה קצין חינוך ראשי, השתחרר בדרגת תא"ל ושימש כיו"ר הנהלת "יד ושם" עד שנת 1993.

• גדעון גלבוע, בן 95, בשנת 1942 התנדב לצבא הבריטי והוצב בפלוגה 12 של ה"באפס", לחם באפריקה ובאירופה, וביצע משימות אבטחה במרחב ארץ ישראל תחת פיקודו של מרדכי מקלף.

צפו בתיעוד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר