גל שלישי?

ד"ר פרייס: יש עלייה פי שלושה אצל החרדים

‏ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר אלרעי פרייס אמרה הערב בתדרוך, כי ישנה בחברה החרדית עלייה של פי שלושה בשיעור הבדיקות החיוביות וכן עלייה בחולים קשים המאושפזים (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

‏ראש שירותי בריאות הציבור, הד"ר אלרעי פרייס אמרה הערב (חמישי), בתדרוך מיוחד לעיתונאים, כי "ישנה בחברה החרדית עלייה של פי שלושה בשיעור הבדיקות החיוביות וכן עלייה של פי שניים וחצי בכמות המאושפזים במצב קשה".

"הייתה לנו תקווה שאין תחלואה רחבה בחברה החרדית, אבל אנחנו רואים עלייה דרמטית, פי שניים מהממוצע הארצי", אמרה פרייס.

היא מסבירה כי בקרב החברה החרדית כבר התפתחה שאננות שהחברה החרדית כביכול בחסינות עדר, "אבל אנחנו עדים לעלייה שמדאיגה אותנו מאוד".

על פי הנתונים שחשפה, כל השכונות החרדיות בירושלים כבר אדומות ובבני ברק ישנה עלייה של 150%. "חלק מזה נובע מהתחושה שאנשים חשבו שכבר עברנו את זה, אבל אני מקווה שאנשים ימשיכו לשמור על ההנחיות", אמרה פרייס והוסיפה כי "העלייה בחברה החרדית מגיעה אולי מפחות הקפדה, כי אנחנו רואים עלייה גם בגילים מבוגרים, שבעבר היו שמורים".

היא הסבירה כי "במשרד הבריאות מנסים לעשות מה שניתן כדי לא לסגור את מערכת החינוך, הכללית והחרדית, מתוך הבנה שהחינוך הוא ערך עליון. בריסון המהודק החינוך יסגר רק בערים אדומות וכתומות, כך נציע. הישיבות תהיינה תלויות בממדי התחלואה הכללית".

היא התייחסה גם לנושא החיסונים ואמרה: "אם הציבור לא יגיע להתחסן בהמוניו, נראה את נתוני ההתחסנות מהניסוי ומהחיסונים בעולם". היא הוסיפה כי מקימים ועדת מעקב לחיסוני הקורונה, והנתונים יהיו חשופים לציבור.

לשאלת 'כיכר השבת' האם על פי הצפי בעקבות חנוכה המספרים יזנקו משמעותית יותר בעוד שבועיים? השיבה פרייס כי "זו שאלה מצוינת. התחזיות שלנו בחלקן לא התממשו, וזה מאוד תלוי בכמה אנשים נשמעים להנחיות. היו אירועים רבים שהחברה החרדית שמרה על ההנחיות, ורבים עובדים לפי ההנחיות - וזה יהיה תלוי בזה".

לשאלה האם יוכלו להציג בישיבת ועדת השרים לקורונה מה הצפי לחיסון, כפי שדורשת כחול לבן? השיבה ד"ר פרייס, כי "יש צפי הגעה לחיסונים. אם תהיה היענות נפלאה של הציבור, צריך לחסן מאות אלפים כדי להגיע לאפקט לאומי על נתוני התחלואה. אם נהיה אופטימיים ותהיה היענות מצוינת ואספקה כמו שצריך, האפקט הזה לא יהיה לפני מארס. אנחנו במגיפה שכל שבועיים מספר הנדבקים מכפיל את עצמו, וקצב ההאצה גדול בהרבה מהחיסונים".

"אנחנו מסתכלים על זה שנהיה ב-8000 מאומתים כבר בעוד חודש, זה אומר 900 חולים קשים ביום. אז ישראל יכולה להיות שיאנית התמותה בעולם לקורונה", ניבאה פרייס שחורות ואמרה "מי שחושב שבגלל מנות החיסון אז לא צריך חיסון מהודק, זה חוסר הבנה של המגיפה הזו. הנגיף רץ מהר יותר מכל חיסון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר