אבל בירושלים

ה'מתמיד' מישיבת מיר: הגאון רבי מאיר לב זצ"ל

דמותו של הגאון רבי מאיר אריה לב זצ"ל, מרבני שכונת בית וגן, נעקרה הלילה מהיכלה של ישיבת מיר בה עמל במשך שנים על התורה והעבודה, בעודו בשיא פריחתו התורנית (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אבל בשכונת בית וגן הירושלמית, עם פטירתו של הגאון רבי מאיר אריה לב זצ"ל, מרבני בית הכנסת 'מניין אברכים' בשכונה, והוא בן 69.

המנוח, בנו של הרב יוסף לב ז"ל וחתנו של הגאון רבי משה הרשלר זצ"ל, היה דמות מוכרת מאוד בירושלים בכלל ובבית וגן בפרט.

מכריו מספרים, בשיחה עם 'כיכר השבת': "ר' מאיר הקדיש את חייו ללימוד תורה בשקידה עצומה, ואף זכה לחבר את הספרים 'עבודת היום', 'מאור הקודש' ו'אהל יוסף', על מסכת יומא ועל קדשים וטהרות".

רבי מאיר היה יושב במשך שעות רבות בהיכלה של ישיבת מיר, בה כולם הכירו אותו כמתמיד וידען גדול בתורה, אף שמטבעו היה אדם צנוע ונחבא אל הכלים.

רעייתו, שהיתה לו כ'אשת חבר' אמיתית, הסתלקה לעולמה לפני כשלוש שנים - מה שלא מנע ממנו להמשיך בשקיעותו המופלגת בלימוד התורה.

בתקופה האחרונה, בה היה בשיא פריחתו התורנית, סבל במקביל ממצב בריאותי רעוע, עד אשר השיב הלילה את נשמתו ליוצרה, למגינת לבם של בני המשפחה ותושבי השכונה.

בפטירתו הותיר אחריו את משפחתו, בניו ובנותיו וצאצאים ההולכים בדרך התורה. הלווייתו של הגרמ"א לב זצ"ל תצא בשעות הקרובות מביתו, רחוב החיד"א 15 בשכונת בית וגן, בדרכה להר המנוחות, שם ייטמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר