הרעה - בגלל הקורונה

סקר מטריד: חילונים יעדיפו לגור ליד ערבים - ולא ליד חרדים

בחברה היהודית, היחסים השליליים ביותר הם בין חילונים לחרדים - בעוד היחס של החרדים כלפי שאר הקבוצות חיובי יותר מהיחס של שאר הקבוצות כלפיהם • בין הגורמים: ההסתה בזמן הקורונה (חרדים)

(צילום: שאטרסטוק)

רק 53% מהחילונים רוצים לגור ליד חרדים. אותם חילונים, כאשר נשאלו אם ירצו לגור ליד מיעוטים אחרים, היו פחות נחרצים נגדם. 69% מהם יסכימו לגור ליד ערבים ו-62% יסכימו לגור ליד בדואים.

נתון מטריד זה, כמו נתונים נוספים שעולים מסקר של מרכז "לחיות יחד" מבית "אלומה", נחשפו היום (שלישי) באתר 'ישראל היום' על ידי חנן גרינווד.

הסקר בחן מוכנות לקשר עם מיעוטים שונים ברשתות החברתיות: 77 אחוזים מהחילונים אמרו כי היו מוכנים לקשר עם חרדים, לעומת 82 אחוזים שסיפקו תשובה זהה לגבי ערבים ו-79 אחוזים שענו כך לגבי בדואים.

מהמדד עולה עוד כי בחברה היהודית, היחסים השליליים ביותר הם בין חילונים לחרדים, וכי היחס של החרדים כלפי שאר הקבוצות חיובי יותר מהיחס של שאר הקבוצות כלפיהם. במקביל, היחס של החילונים כלפי שאר הקבוצות שלילי יותר מהיחס של שאר הקבוצות כלפיהם.

באופן אירוני משהו, ליברלים מכירים יותר משמרנים בערכם התרבותי של החילונים, העולים והערבים. ההכרה של ליברלים בערכם התרבותי של דתיים וחרדים נמוכה יותר מזו של השמרנים.

עורכת המחקר, ד"ר גלי סמבירא אמרה ל'ישראל היום' כי "חשוב לציין שמדובר בכ-30 אחוזים מהישראלים כולם, קבוצה שמגדירה את עצמה חילונית לחלוטין".

"המסקנה שעולה בין היתר מהסקר היא שלמרות שהליברליים היו רוצים להיחשב ככאלו, בפועל הם ליברליים כלפי האוכלוסיות שנוחות להם. לדוגמה, הם ליברליים כלפי ערבים, אבל לא כלפי חרדים, ואילו שמרנים ליברליים כלפי דתיים וחרדים. כל אחד ליברלי בעיני עצמו".

היא הוסיפה, "שאלנו בין היתר האם הקורונה הרעה את המצב והגבירה את הקיטוב והתשובות היו חד משמעיות. 74 אחוזים מהחרדים אמרו שהייתה הרעה. אנחנו מרגישים את זה גם בשטח – אם אני משתעלת באוטובוס אני מרגישה כמו רוצחת שכירה, אבל חרדי שעולה על אוטובוס מרגיש אוטומטית כמו אויב העם".

כזכור, במהלך כל התקופה, הבליטה התקשורת הישראלית את הפרת הנחיות הקורונה במגזר החרדי, במקביל להתעלמות כמעט מוחלטת בחודשים בהם התחלואה בציבור החרדי הייתה הנמוכה ביותר מבין שאר המגזרים בישראל, הערבי והכללי.

כך, הפיכת החרדים ל'מפיצי קורונה', השפיעו, כפי שניתן לראות בסקר זה, על דעת הקהל והובילו לכך שכמעט מחצית מהחילונים, אינם רוצים לחיות ליד חרדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר