בביקור ההיסטורי

ראש המל"ל בירך "שנתן מכבודו" על מלך מרוקו

בעת ביקורן של המשלחות הישראליות והאמריקניות במרוקו, לרגל החתימה על ההסכם ההיסטורי לכינון היחסים עם ישראל, ריגש ראש המל"ל את מלך מרוקו בברכת "שנתן מכבודו" (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(תמונות: עמוס בן גרשום, לע"מ)

ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, העומד בראש המשלחת הישראלית למרוקו, ביצע מחווה מיוחדת כלפי המלך מוחמד השישי, כאשר בירך אותו בברכת "שנתן מכבודו לבשר ודם".

תחילה הסביר ראש המל"ל למלך המרוקני כי לפי ההלכה היהודית, מי שרואה מלך ממלכי אומות העולם מברך ברכה מיוחדת, פירט לו את פירושה ואז בירך בקול: "ברוך אתה ה' אלקינו מלך העולם שנתן מכבודו לבשר ודם".

בן שבת תיאר אחר כך לעמיתיו, בהם ראש המשלחת האמריקנית ג'ארד קושנר, כי מארחו הרם התרגש מאוד מהמחווה, והגיב: "אני מרגיש כבוד רב למנהגים של העם היהודי".

נתניהו, משוחח עם המשלחת למרוקו (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי)

כזכור, במהלך הביקור במרוקו נפגש ראש המל"ל עם שר החוץ המרוקני נאצר בוריטה ועם יועצו הבכיר של המלך פואד אלהימה, וחתם על הצהרת כינון היחסים בין ישראל למרוקו, במסגרתה תיפתח בישראל נציגות רשמית למדינה.

עם חזרתו לישראל, אמר בן שבת: "שבנו מביקור מוצלח ביותר ברבאט, המתקיים פחות משבועיים לאחר ההודעה על כינון היחסים בין שתי המדינות. נציגות רשמית מרוקאית תיפתח בתל אביב בתוך כשבועיים, וכבר חתמנו על הסכמים ראשוניים שיחלו ליצוק תוכן ממשי לשת"פ בין המדינות".

"היחסים עם מרוקו מתקדמים במהירות, והם יהיו מלאים, עמוקים, הדוקים, חמים וידידותיים מאוד", הוסיף ראש המועצה לביטחון לאומי בסיפוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר