סיפורו של היוגורט - סקירה היסטורית

העדויות הראשונות לקיומו של היוגורט עלו כבר לפני זמן רב באזור הבלקן, כשההנחה הרווחת היא שהיוגורט נוצר שם לגמרי במקרה, בזכות הרגל הנוודים לאחסן את החלב בכלים סגורים, באקלים החם. עד מהרה, הטעם הייחודי וסגולותיו הרבות הפכו אותו לאחד המאכלים הפופולריים באגן הים התיכון, ומשם - עשו לו שם בעולם כולו (אוכל, מקודם)

החיידקים הפרוביוטים שנמצאים ביוגורט עוזרים לפעולת מערכת העיכול (צילום: גל בן זאב)

היוגורט בעולם החדש

בשנת 1907, מדען רוסי בשם איליה מצ'ניקוב פרסם לראשונה את מחקרו בדבר סגולותיו הבריאותיות של היוגורט. מצ'ניקוב גילה כי החיידקים הפרוביוטים שנמצאים ביוגורט עוזרים לפעולת מערכת העיכול, וזהו למעשה – הסוד לאריכות הימים של אוכלוסיית עמי הבלקן. כעשור אחרי, בשנת 1919, יצחק קרסו, רופא יהודי שנחשב לממציאו של היוגורט המודרני, חיפש פתרונות למטופלים הרבים שסבלו מבעיות עיכול, וניסה לשלב חיידקים חיים בתוך היוגורט, שנמכר באותה התקופה בבתי המרקחת בלבד – כתרופת מרשם. הפיתוח של דר' קרסו נחל הצלחה מידית, ובעקבות אותה ההצלחה – הוא הקים מפעל קטן בברצלונה, והחל למכור יוגורט לקהל הרחב. למפעל הוא קרא דנונה, על שם בנו הקטן דניאל.

המומחיות של דנונה

לימים, הפכה דנונה ליצרנית היוגורט הגדולה בעולם וכבר מעל למאה שנים שהיא מובילה את המחקר בנושא: היוגורט של דנונה מתבסס על שנים רבות של מחקר פיתוח וידע בינלאומי המאפשרים לנו לצבור ידע ומומחיות בתחום היוגורט ולהמציא בכל פעם מחדש את היוגורט על ידי רצף של חדשנויות פורצות דרך ומוצרים טעימים בעלי ערך מוסף שתורמים לאורח החיים של כ-900 מיליון צרכנים בעולם כולו.

דנונה משקיעה מידי שנה למעלה מ-250 מיליון יורו במחקר ופיתוח של טכנולוגיות מזון חדשניות, באמצעות מכוני המחקר הבינלאומיים שבבעלותה. במכוני המחקר של דנונה מועסקים למעלה מ-500 חוקרים אשר מפרסמים מדי שנה עשרות מחקרים העוסקים במיקרוביולוגיה, פרוביוטיקה והשפעות היוגורט על בריאות האוכלוסייה.

דנונה נכנסת לישראל

בשנות השבעים, חברת שטראוס בהובלתו של מיכאל שטראוס, חוברת לחברת דנונה העולמית, והחלה לייצר יוגורט בישראל. מיכאל מבסס את האמונה, שבה מאמינה החברה גם היום, בכוחן של שותפויות עם חברות בינלאומיות מובילות ובכך לייצר הזרמה של ידע, מחקר וטכנולוגיה לישראל.

עד מהרה היוגורט הפך ממוצר נישתי לכזה שנמצא כמעט בכל בית. מאז, מוצרי דנונה מיוצרים במחלבות שטראוס בטכנולוגיה המתקדמת ביותר, על פי הסכמי ידע ופיקוח של חברת דנונה העולמית, ותחת תקנים מחמירים. הודות לשיתוף הפעולה בין שטראוס לדנונה העולמית, הצרכן הישראלי נהנה ממגוון של מוצרי דנונה איכותיים, טריים, בעלי ערך מוסף ומעל לכל- טעימים!

מחלב ליוגורט

היוגורט שלנו מתחיל בחלב טרי שמגיע מדי יום למחלבות שטראוס באחיהוד. את החלב אנחנו מקבלים מחמישים וחמש הרפתות שעובדות איתנו, שפזורות ברחבי הגליל, ושנמצאות במרחק של עד שעתיים נסיעה מהמחלבות. אל המחלבות באחיהוד מגיעות מדי יום מיכליות עם כ-350 אלף ליטרים של חלב טרי ואיכותי. במחלבות החלב עובר סדרת בדיקות איכות הבודקות את הרכבו, איכותו, הטמפרטורה בה הגיע ועמידתו התקנים של תקנון החלב ושל מכון התקנים הישראלי. משם החלב עובר פסטור, מוסיפים לחלב מחמצת, שהופכת את החלב ליוגורט שכולנו מכירים. חיידקי המחמצת הם אלו שמעניקים ליוגורט את הטעם והמרקם הייחודי לו.

אנחנו בדנונה מאמינים כי כל אחד צריך ויכול לאמץ אורח חיים נכון מבלי לוותר על ההנאה והטעם וזו בדיוק הסיבה שבמקררי החנויות תוכלו למצוא מגוון של אפשרויות, מרקמים וטעמים שיתאימו לצרכים השונים ביניהם היוגורט הפרוביוטי אקטיביה, דנונהpro העשיר בחלבון, דנכול המכיל פיטוסטרולים, אקטימל עם חיידקי האל קזאי המסייע לחיזוק המערכת החיסונית או דנונה Bio המורכב מחלב ומחמצת בלבד. כל אחד מהיוגורטים שלנו פותח במיוחד כדי להתאים לכל אחד ואחת מכם בשגרת היום, כך שתוכלו ליהנות מהפלא של היוגורט.

רוצים לקרוא עוד על פלא היוגורט - היכנסו >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר