תיעוד מפתח תקווה

שערי בית הכנסת רותכו; המתפללים מחו בכאב

בשעות הבוקר הגיעו פקחי עירית פתח תקווה בליווי שוטרים, לבית כנסת 'בעלזא - בערגסאז' במרכז העיר, וריתכו את שעריו. התושבים הזועמים הביעו מחאה וטענו לאיפה ואיפה (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מתוך התיעוד (צילום: באדיבות המצלם)

אל בית הכנסת 'בעלזא - בערגסאז' ברחוב רוטשילד במרכז העיר פתח תקווה, הגיעו הבוקר (חמישי) פקחי עיריית פתח תקווה, כדי לסגור את בית הכנסת, שלטענתם, מפר את ההנחיות.

לקול קריאות חלק מהמתפללים - "גרמניה בהתהוותה", ריתכו פקחי עיריית פתח תקווה - בליווי שוטרים, את שערי בית הכנסת, המשמש כשטיבלאך לתושבי האזור.

אחד התושבים מספר ל'כיכר השבת': "ראש העיר חזק על חלשים, לא זכור לנו שהייתה עוד סגירה של מסעדות ובתי עסק שהפרו הנחיות - בוודאי שלא היה בשום מקום ריתוך של הדלתות".

"בנוסף", טוען אותו תושב, "ראש העיר מנסה להציג זאת, בהפרת הנחיות של חסידים, אז ראשית לא מדובר בבית כנסת חסידי, רוב המתפללים לא חסידים. שנית, יש פה עוד מספר בתי כנסת באזור שלא בדיוק שומרים על ההנחיות, אך אולי בשל קרבתם לראש העיר, הוא לא מתעסק איתם".

"אנחנו מרגישים שראש העיר נוקט בפעילות של איפה ואיפה, ביננו לבי שאר המקומות. כמעט אין מקום אחד בארץ, ששומר על ההנחיות, אז למה הוא נטפל דווקא אלינו", מביע התושב את רגשותיו בשיחה עם 'כיכר השבת'.

מעיריית פתח תקווה נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה כי "גורמי האכיפה של עיריית פתח תקווה ביקרו במקום עשרות פעמים במהלך התקופה האחרונה, בעקבות תלונות ופניות של תושבים הפרת ההנחיות במקום באופן שמסכן את חיי המתפללים והתושבים המקומיים. הפקחים שהגיעו למקום נתקלו באותן הפרות חמורות ונתנו קנסות לבעלי המקום. לאחר הידברות חוזרת ונשנית עימם – בוטלו הקנסות... מתוך הבנה כי ההפרות המסכנות חיים לא יחזרו על עצמם, אך ללא הועיל וכאילו כלום לא היה, ההפרות חזרו על עצמם.

"לאור כל זאת, ולאור העובדה שבאזור זה של העיר נרשמה עלייה משמעותית בתחלואה, במקביל לעלייה בתחלואה הכוללת, התקבלה ההחלטה בקרב גורמי האכיפה בעיר, לסגור את בית הכנסת.

"הניסיון להציג אכיפה סלקטיבית כלפי בית כנסת זה מול בית כנסת אחר, מקורו בחוסר ידיעת המצב וניסיון לסלף את המציאות. העירייה והעומד בראשה קשובים ומבינים היטיב את חשיבותם של בתי הכנסת ואת הקושי בסגירתם, אך עם זאת במקרים של הפרת הנחיות מתמשכת וזלזול מוחלט בהנחיות באופן שמסכן חיי אדם, מתבצעת אכיפה ללא פשרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר