'רבנים: הסתר מאשתך'

פגע באישה ברכבת הקלה, ונענש ב'עבודות שירות' בלבד

נסיבותיו האישיות של הפוגע - סילוק מהישיבה, נישואים תוך הסתרת מעשים חמורים מהרעיה, הליכה לטיפול ואמפתיה לנפגעת - עמדו, בין היתר, בבסיס העונש הקל שהושת עליו (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

בית משפט השלום בירושלים גזר עונש של עבודות שירות בלבד על צעיר שפגע באישה במהלך נסיעה ברכבת, זאת בהתחשב בנסיבות חייו ובהתנהגותו החיובית אחרי המעשה החמור.

האירוע החמור, עליו נסוב העונש, התרחש לפני כשנתיים וחצי. בשעת ערב, ניצל אז הנאשם, אברך צעיר, את הנסיעה המשותפת עם אישה ברכבת הקלה בירושלים, כדי לפגוע בה באופן מכוער.

מיד לאחר מכן הוא נעצר, בעקבות תלונת הנפגעת למשטרה, ובחקירתו הודה בביצוע המעשה, נשלח בהסכמת הצדדים למעצר בית ובהמשך כאמור הוגש נגדו כתב אישום והוא הורשע על פי הודאתו.

אנשי שירות המבחן שערכו תסקיר לנאשם, תיארו את עברו וכתבו: "הוא הורחק מהישיבה בה למד, לזמן קצוב, בשל אירוע מסוים, ולאחר מכן הופנה לאבחון והחל לקבל טיפול תרופתי, כשהוא מלווה באדם שאינו איש מקצוע. אחרי נישואיו, הוא הפסיק את הטיפול".

"מהתסקיר שהוגש בחודש אוקטובר 2019 עולה", כותב בגזר הדין השופט דוד שאול גבאי ריכטר, "כי מדובר בנאשם כבן 23, נשוי ללא ילדים. הוא בן למשפחה חרדית מרובת ילדים, וגדל והתחנך במסגרות חרדיות".

מתברר, חושף השופט, כי "אשתו של הנאשם לא היתה מודעת לעבירות, ובעצת רבנים הוא אמר לשירות המבחן כי יחשוף בפניה את דבר ההליך הפלילי - לאחר סיומו".

"לדבריו, רק לאחר חקירתו במשטרה הבין, לראשונה, את משמעות המעשים ואת מידת פגיעתם בקורבן, נכנס לקבוצה טיפולית וסיים אותה בהצלחה, אולם לאחר שהתייעץ עם אנשי קהילתו, ובעיקר בשל חוסר הרצון לגלות לאשתו על אודות ההליך הפלילי, ביקש להפסיק".

אך בחלוף תקופה נוספת, מציין השופט בסיפוק, אזר האברך אומץ, "גילה לאשתו את דבר העבירה וההליך המשפטי, והיא גילתה כלפיו גישה מכילה ותומכת".

במקביל, ד"ר מ'המרכז להערכת מסוכנות' כתב על הנאשם את הדברים הבאים: "הוא ממשיך כיום להיות תלמיד בכולל, אך קשה לו לשלוט במעשיו ולכן זקוק לתהליך טיפולי ממושך".

יצוין, כי סנגורו של הנאשם, עו"ד רועי פוליטי, התנגד במהלך הדיונים לעמדת פרקליטות מחוז ירושלים שדרשה עבור מרשו מאסר בפועל, וביקש לאמץ את המלצת שירות המבחן כי ניתן להסתפק בעונש של עבודות שירות למען הציבור.

קודם שהכריע את גזר הדין, כתב השופט גבאי ריכטר: "הנאשם אחראי בלעדית למעשים, היה מודע באופן מלא לפסול שבהם בעת עשייתם, ובכל זאת לא נמנע מלבצעם. בפועל, נגרם נזק למתלוננת, שאירוע זה גרם לה למצוקה ולבקשת עזרה מסביבתה - דבר שהביא ללכידתו של הנאשם מיד לאחר האירוע".

"המתלוננת המחישה בהצהרתה, כי האירוע פגע בביטחונה העצמי, ובכל פעם שהיא עולה לרכבת 'אני מרגישה שחוזרת לי החרדה שוב פעם, ואני נמנעת מלעלות לרכבת, כשהיא עמוסה בעיקר".

מאידך, מדגיש שופט בית המשפט בירושלים, "הנאשם נטל אחריות מלאה למעשים, הביעה אמפתיה למתלוננת, התגבר על הקושי של חשיפה בפני בת זוגו והוריו, והביע במילים ובמעשים לאורך זמן מחויבות לתהליך הטיפולי, עמו שיתף פעולה באופן מלא. כמו כן, הנאשם נעדר עבר פלילי ולא נפתחו לו תיקים חדשים, ומאז המעשה נישא וכיום מצפה להולדת בנו הראשון".

"נוכח כל האמור", הודיע השופט, "אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים: 450 שעות שירות לתועלת הציבור, 12 חודשי מאסר על תנאי ותשלום 5,000 שקל פיצוי למתלוננת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר