"שלומ'קה אחי היקר"

בלוויה: הגרב"ד פוברסקי התפרץ בבכי על אחיו • צפו

"אני צריך להספיד את אחי? מה שנשאר עכשיו זה רק לבכות, לבכות ולבכות", כך הספיד ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי, את אחיו הגר"ש זצ"ל, במסע ההלוויה מ'קול תורה' • תיעוד (בד"ה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב ברוך דב פוברסקי מספיד (צילום: שלומי כהן)

מסע הלווית הגאון רבי שלום פוברסקי זצ"ל, יצא הערב (מוצ"ש), מהיכל ישיבת 'קול תורה בירושלים', בין המספידים, היה אחיו, ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי.

ראש הישיבה פתח בסיפור על ההספד של 'המרחשת', "שעלה על הבמה והחל לבכות, לבכות, לבכות ולבכות. מה אני אגיד לך 'שלום', הברית שלו היה בברנוביץ', זה היה אחרי פסח, אני זוכר את זה, איזו התרגשות הייתה".

"אני צריך להספיד את שלומקה, אני לא יכול לדבר מילה אחת אני רק יכול לעשות מה ש'המרחשת' עשה, לבכות ולבכות עוד לבכות, על אחי היקר, שלומ'קה. מורי ורבותיי, בישיבה, הוא היה רב'ה שלכם, הוא לא היה רב'ה, הוא היה אבא שלכם, ושננתם לבנך - אלו התלמידים, אתם הייתם הבנים שלו".

לפני ראש הישיבה ספדו לגר"ש זצ"ל, יבל"א; הגרמ"י שלזינגר ר"י קול תורה, המשגיח הגרי"י בורדיאנסקי וחתנו רבי יהודה אורלנסקי. לאחר ההספד של ראש הישיבה ההלוויה יצאה לבני ברק.

מוקדם יותר הערב נודע על פטירתו של הגאון רבי שלום פוברסקי, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה ומצבו הדרדר בבית החולים 'הדסה', עד לפטירתו בשבת קודש.

הגר"ש נולד בחודש ניסן תרצ"ה בעיירה של הגר"א וסרמן - ברנוביץ' שבפולין, לאביו ראש ישיבת פוניבז' ובעל ה'ישועת דוד' הגאון רבי דוד פוברסקי זצ"ל, שכיהן אז כר"מ בישיבת 'אהל תורה'.

בגיל 4 עלה יחד עם בני משפחתו לארץ, לפני פרוץ השואה האיומה. כשהגיע לבחרותו, הלך אחרי אחיו הגדול ללמוד בישיבת פוניבז' עד לנישואיו עם בתו של הגר"ש פינס זצ"ל.

הגר"ש הוא האח הקטן מבין שלושה אחים, כאשר האח הגדול הוא יבל"א ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי והשני הוא ד"ר למשפט עברי הרב חיים פוברסקי, חתנו של מי שהיה רבה של העיר בת ים הרב פסח קוקיס זצ"ל, והוא משפטן בהשכלתו.

הלוויה יצאה מישיבת קול תורה בירושלים, ובשעה זו עושה את דרכה לכיוון בני ברק, שם ייטמן הגר"ש, בבית החיים של פוניבז'.

ת.נ.צ.ב.ה

צפו בהספד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר