התפללו

שניים מהרבנים הבכירים ב'פלג' נדבקו בנגיף

הגאון רבי עזריאל אוירבך, מבכירי רבני 'הפלג', והגר"ז שוב, נדבקו לאחרונה בנגיף הקורונה, בסופה של ההפגנה המתוכננת להיום בבני ברק, יינשאו תפילות לרפואתם (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגאון רבי זבולון שוב (מימין) והגאון רבי עזריאל אוירבך (צילום: ארכיון 'כיכר')

פרסום ראשון: הגאון רבי עזריאל אוירבך, מרבכירי הרבנים ב'פלג' והגאון רבי זבולון שוב - שניהם מהזרם הנחשב למתון יחסי - נדבקו בנגיף הקורונה.

הגר"ע אוירבך, בשונה מרוב רבני 'הפלג', נשמר ונזהר מהנגיף. אחד ממקורביו אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "עד עכשיו לא ברור ממה ר' עזריאל נדבק. החשש הוא שנדבק במהלך החנוכה, אז נפרצו מעט חומות הזהירות".

"ר' עזריאל הרגיש חולשה כבר ביום שני בשבוע שעבר", מוסיף התלמיד ומתאר. "תחילה לא ייחסו את זה לקורונה, אך כאשר כבר לא היה יכול להמשיך להגיע לתפילות ולמסור את השיעורים דרך הטלפון, הוחלט לעשות לו בדיקה, ואכן התברר שחלה".

לדבריו, "בינתיים הוא מרגיש מעט חולשה, וקשה לו לתפקד. לכן הוא נח בביתו, ואנחנו מקווים שכבר בקרוב הוא יוכל לחזור לשגרה מלאה".

בתוך כך, הגאון רבי זבולון שוב, מי שהיה ראש ישיבת 'דברי אמת' וכיום ראש כולל בחשמונאים, ומשויך ל'פלג', נדבק כאמור אף הוא בנגיף.

שני הרבנים נואמים, בכינוס של 'הפלג' (צילום: ארכיון כיכר השבת)

אחד מתלמידיו מספר ל'כיכר השבת': "ראש הישיבה היה זהיר בצורה יחסית, ושמר על ההוראות, אך ככל הנראה הוא נדבק מאחד מאברכי הכולל שלו בחשמונאים במהלך חנוכה".

"הוא נמצא כעת בבית, ולא נזקק לחמצן. הוא מרגיש חולשה מדי פעם, אך לא מדובר במשהו יותר מדי חריג", הוא מוסיף. "אנחנו מקווים שעוד השבוע הראש ישיבה יחזור למסור שיעור כרגיל".

ל'כיכר השבת' נודע, כי ההפגנה שמתכננים להמשך היום בפלג, בבני ברק, במחאה על מעצר תלמיד ישיבה עריק מצה"ל, אמורה להסתיים באמירת פרקי תהילים להחלמתם של הרבנים הללו.

התפללו: רבי עזריאל זעליג בן חיה רבקה, ורבי זבולון בן צביה, לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר