מועמדיו נחשפו כמסובכים בפלילים

מכה לשר יעקב אביטן: הישגו המרכזי בוטל על ידי היועמ"ש

כמה ממועמדיו של השר אביטן למועצות הדתיות - שביקש למנות לאחרונה - התבררו כמסובכים קשות בפלילים: גילוי זה, וכמה נוספים, הובילו את המשנה ליועמ"ש קמיניץ, לבטל את ההליך כולו (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר אביטן (צילום: Gershon Elinson/Flash90)

רגע לפני פיזור הכנסת, השר לשירותי דת, יעקב אביטן, ביקש למנות את 'נציגי השר' בהרכבי מועצות דתיות במספר ערים ברחבי הארץ ובכך למנות ראשי מועצות דתיות במקום הממונה הזמני, אך המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד ארז קמיניץ הודיע לו כי המהלך אינו חוקי.

מינויים של מועצות דתיות ושל רבני ערים הינו נושא הדגל של השר אביטן, ומכאן עוצמת המכה שספג כעת.

מדובר במועצות דתיות רבות ברחבי הארץ, בהן בני ברק, אשדוד, קריית מלאכי, עפולה, שדרות ואופקים. עם החלטת המשנה ליועמ"ש, מינוי נציגי השר בוטלו, ובכך לא יהיה ניתן לבחור גם את ראשי המועצות הדתיות כפי שתכנן.

במכתב חריף בניסוחו, ולאחר שנימק את הפגמים, קמיניץ מסכם את דבריו וכותב לאביטן: "מדובר בפגמים משמעותיים מאוד, שכל אחד מהם, ובוודאי בהצטברותם יחד מהווים פגמים היורדים לשורשו של הליך. אנו סבורים כי ההחלטות שהתקבלו לא יכולות לעמוד, ואם יותקפו לא יעמדו בפני ביקורת משפטית".

"לנוכח פגמים אלה", קובע המשנה ליועמ"ש, "אין מנוס מלקבוע כי החלטתו של השר לשירותי דת נעשתה בניגוד לדין, ועל כן דינה בטלות מעיקרא".

קמיניץ מורה לשר: "יש להורות על החזקת המצב לקדמותו", ומוסיף ותוקף במכתבו החריף: "מינויים אלה נעשו בניגוד להוראות הדין, בהליך מזורז וחטוף, מבלי שנעשתה עבודה מקצועית, בלי שנתקבלו חוות הדעת המתבקשות לפי הדין".

השר יעקב אביטן באולפן 'כיכר'

קמיניץ מוכיח את השר אביטן וכותב: "בשיחות שקיימתי איתך סוכם במפורש כי תימנע מצעדים חד צדדיים ללא תיאום עם הלשכה המשפטית, וכי מקרים דוגמת אלה שקרו לפני הדיון לא יישנו".

המשנה ליועמ"ש אף מונה את הפגמים שנפלו במינויי חברי המועצות הדתיות. בין היתר: העדר קבלת המלצת הוועדה המייעצת לשר לעניין התאמתם של המועמדים למועצות הדתיות - ברוב הערים הוועדה כלל לא התכנסה - אי בדיקת כשירות והתאמה של מועמדים לראשות המועצות הדתיות, היעדר בדיקת כשירות ופסילות של הממונים, העדר ייצוג הולם לנשים.

פגם מדהים שגילה קמיניץ: לא נערכה בדיקת רישום פלילי. נמצא, כי חלק מהמועמדים הינם בעלי עבר פלילי או הורשעו בפלילים, ונגד חלקם מתנהלים בימים אלו הליכים פליליים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר