"הקב"ה שלח"

הראשל"צ הגר"ש עמאר על מתנגדי החיסונים: "זה הבל"

הראשל"צ הגר"ש עמאר התייחס לחיסונים נגד הקורונה: "את החיסון הקב"ה שלח, מי שחושב שזה מדענים זה שקר" ותקף את מתנגדי החיסונים: מטבעם כל דבר להיות הפוך מכולם, זה הבל" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה מאר, התייחס בשיעורו השבועי לחיסונים נגד הקורונה: "את החיסון הקב"ה שלח, מי שחושב שזה מדענים זה שקר".

בדבריו אמר הגר"ש עמאר: "אנחנו כל הזמן התפללנו שה' יעצור המגיפה, כל בית ישראל התפללו, צמו צומות, אמרו קטורת, ולכאורה יש כאלה אומרים הנה בסוף מדענים עשו חיסון, לכאורה המגיפה לא נעצרה בנס, אלא מה, להבדיל הם הצליחו. אבל זה תעתועים ושקר, זה אחיזת עיניים. הקב"ה הוא מוליך, הוא גם נותן חכמה לאדם לעשות דברים וכשהוא רוצה מצליחים אם לא רצה יכולים במקום לעצור ח"ו לעשות ההיפך".

הראשל"צ הוסיף: "אם כן נשאל למה הקב"ה לא עצר את המגיפה ככה בלי כלום והיה מתקדש שמו בעולם, אלא בזמן שהייתה השכינה בגלוי אז לא היה צריך מדענים, הקב"ה היה אומר עצור ונעצר, פנחס עשה מעשה, נעצר. רבי שמעון בר יוחאי צעק תפסק המגיפה ונפסקה, אבל אנחנו לא במדרגה הזאת, אנחנו בהסתרת פנים, אבל מתפללים והקב"ה לא בזה ולא שקץ ענות עני, הקב"ה שומע אותנו, בפרט תפילה של רבים, אבל זה זמן של הסתרת פנים אז מה עושה הקב"ה עוצר המגיפה על ידי שליחים, מי שיש בו דעת רואה, אומר הקב"ה כיוון אותם, הרי יכולים לעשות דברים ולא יצליחו. אבל מי שאין בו דעת אומר כל הכבוד הנה עשו חיסון".

בהמשך דבריו התייחס רבה של ירושלים למתנגדי החיסונים ותקף: "הקב"ה ריחם עלינו. דברתי עם מדענים ורופאים גדולים, אחד לומד אתנו, פרופסור שטרית, בא אמר לי שאפשר לעשות בלי שום פחד, וכך שמעתי בשם גדולי עולם ר' חיים ר' גרשון ורבי שלום כהן ה' ירפא אותו ויחזק אותו. באמת צריך לעשות את החיסון. ולא לחשוב שזה בשר ודם. זה הקב"ה שלח. הוא נתן בהם דעת. אתה חונן לאדם דעת. הוא נתן בהם את החכמה הזאת שמצאו, וזה שנתן להם להקדים את עם ישראל מכל המדינות, זה נגד הטבע אבל זה כבוד השם".

"הרופאים בדקו", הדגיש הרב: "לא צריך להתחכם, בפרט שגם גדולי ישראל סמכו ידיהם, יש אנשים עם כל מה שלא יהיה, אוהבים להיות הפוך, יש בזה כמה סיבות, לא נפרט, סיבות של הבל. מה יש לנו להסס לא דרך התורה כך. אני הקטן הולך בעקבות רבותינו הגדולים".

בסיום דבריו התייחס הגרש"מ עמאר לסגר שהחל אמש: "זה שעכשיו סוגרים פותחים זה מראה שהקב"ה מעורר אותנו על כבוד בתי כנסיות. יש אומרים ככה וככה, לא. אשמים אנחנו צריכים אנחנו להתעורר ולהקפיד על כבוד בתי הכנסת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר