ב'שבעה' על האח

מרתק: כך ראש הישיבה ניחם את הגרב"ד פוברסקי

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, שהגיע לנחם את ידידו הגרב"ד פוברסקי על פטירת אחיו, שיבח אותו כשפרץ בבכי וסיפר מה למד מראש הממשלה • 'כיכר השבת' עם תמלול דבריו המרתקים (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בניחום אבלים (צילום: באדיבות המצלם)

ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, הגיע אתמול (שני) לנחם את עמיתו להנהגת ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי, היושב 'שבעה' על פטירת אחיו הגר"ש זצ"ל, מראשי ישיבת קול תורה, שנפטר מקורונה.

'כיכר השבת' עם פרסום בלעדי של תמלול חלק מ'ניחום האבלים', שנעשה לפרקים בשפת היידיש.

ראש הישיבה: "באבלות אסור ללמוד תורה, אך השאלה היא האם לימוד בדברים המותרים זה חיוב או הוראת היתר ללמוד בזמן זה".

הגרב"ד: "זו שאלה גדולה, אך יש עוד שאלה: האם שייך בזה יצר הרע? אך בוודאי שאסור ללמוד את הדברים המותרים במקומות האסורים. הסטייפלר כבר אמר שבאבלות הצרה הגדולה היא שאי אפשר ללמוד. אני באמת מרגיש צער בזה".

ראש הישיבה: "אך זה החיוב של התורה".

בשלב זה עבר הגרי"ג אדלשטיין לדבר על המנוח: "ר' שלום למד אצלי בישיבה ושמע ממני שיעורים על מסכת קידושין. היו לו מידות טובות והוא היה תלמיד מצטיין".

הגרב"ד: "הוא היה ר"מ ב'באר יעקב' והיה מקורב מאוד למשגיח הגאון הצדיק רבי שלמה וולבה. הם הלכו ביחד כאשר הישיבה עזבה את באר יעקב, ועברו לירושלים".

ראש הישיבה: "פעם חשבתי שזה לא יפה להקריא מתוך דף את השיעורים, ור' דוד (פוברסקי זצ"ל. ח.ב.) אמר לי שגם ראש הממשלה קורא מתוך דף, ואני לא צריך להתבייש מזה. גם את ה'שמועסים' אני מקריא מתוך הדף".

ראש הישיבה: "מה שלום הראש ישיבה"?

בתגובה פרץ הגרב"ד בבכי. ברגעים הללו אמר לו הגרי"ג אדלשטיין: "הראש ישיבה נראה מצוין, עושה רושם טוב".

בכיו של הגרב"ד פוברסקי, בהלווית אחיו (צילום: שלומי כהן)

ראש הישיבה: "כאשר הרב מפוניבז' ישב שבעה על אחותו הרבנית גיטל, הוא אמר למי שניחם שהאבל צריך להתחיל. אז עצם זה שהאבל אמר שצריך להתחיל, זה נקרא להתחיל".

בהמשך עבר ראש הישיבה לנושא אחר וסיפר: "היה בחור בפוניבז' שרצה לעשות 'סמיכה', ואחד הרבנים התנגד ואמר לו שבחור ישיבה לא צריך את זה".

"המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים, ושיהיו רק בשורות טובות", סיים ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין את ה'ניחום' שנעשה בחצר מבעד למחיצות ביטחון, ופנה לדרכו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר