המאבק עם היועמ"ש

אביטן משיב אש: "נחפזתם להטיל דופי ולדבר סרה בשר בישראל"

ביטול מינוייו של השר לשירותי דת אביטן במועצות הדתיות, ובעיקר הטענה כי חלקם בעלי עבר פלילי, עוררו את זעמו. במכתב ארוך ולוחמני למשנה ליועמ"ש, הוא מפרט את טיעוניו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר יעקב אביטן (צילום: יעקב כהן )

השר לשירותי דת יעקב אביטן, משיב אש למשנה ליועמ"ש ארז קמיניץ, בעקבות מכתבו הקשה והחלטתו לבטל את שורת המינויים שביצע במועצות הדתיות ברחבי הארץ.

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', רגע לפני פיזור הכנסת, אביטן שביקש למנות את 'נציגי השר' בהרכבי מועצות דתיות במספר ערים ובכך למנות ראשי מועצות דתיות במקום הממונה הזמני, נעצר בידי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה שהודיע לו כי המהלך אינו חוקי.

קמיניץ ביטל את המינויים, והדגיש במכתב ששיגר: "מינויים אלה נעשו בניגוד להוראות הדין, בהליך מזורז וחטוף, מבלי שנעשתה עבודה מקצועית ובלי שנתקבלו חוות הדעת המתבקשות לפי הדין".

בתגובה, תוקף היום (שלישי) השר אביטן במכתב משלו, בו הוא טוען כי ההאשמות החמורות נגדו נאמרו בחיפזון וללא בדיקה.

"לצערי הרב, מכתבך נכתב מבלי שטרחת לברר עמי את העובדות לאשורן, מכתבך מכיל ברובו טענות כלליות על פגמים לכאורה בהרכבי המועצות הדתיות, ולא טרחתם אפילו לפרט לשיטתכם את הבעיות בכל כתב מינוי לגופו".

אביטן מלין: "נחפזתם להטיל דופי ולדבר סרה בשר בישראל (מינויים של בעלי עבר פלילי במועצות הדתיות וכו'), ובעל ענין אף טרח להביא את מכתבכם, אליו היו מכותבים מלבדי גורמי משפט בלבד, אל כלי התקשורת, תוך מתן דגש על פעולותיו הפסולות כביכול של השר לשירותי דת".

הכותרת ב'כיכר השבת', אתמול

אביטן התייחס לטענות המשנה ליועמ"ש כי חלק מהנציגים שמונו הם בעלי עבר פלילי ותקף: "האם אתה יכול לפרט מי מההרכבים שכוננו על ידי כולל אנשים "שחלקם הורשעו בעבירות פליליות חמורות ונגד חלקם מתנהלים בימים אלה הליכים פליליים"?? בדבריך הטלת דופי באנשים ישרי דרך ובעלי זכויות מהמעלה הראשונה".

"מי שנחשף לפרסומים בכלי התקשורת שמכתבך מצא את דרכו אליהם, בדרך פלא, לא יודע למי מכוונים דבריך, האם הם מופנים גם כלפי מועצות דתיות שהסתיימו זה מכבר ומבין שכל מי שמונה נגוע בסימן שאלה פלילי, אמירה חמורה, כוללנית וחסרת אחריות, בכל הכבוד".

השר יעקב אביטן באולפן 'כיכר'

אביטן התייחס גם לטענות קמיניץ כי המינויים לא הועברו לאישור היועצת המשפטית במשרד הדתות: "אילו טרחת לברר עמי, נוכח היית לדעת, כי אמנם נחתמו הרכבים בכל הרשויות הנ"ל, ועל אף שאני סבור כי לא נפל פגם במעשה המרכבה שלהם, סברתי כי יש להעביר את כלל ההרכבים החתומים ללא יוצא מן הכלל לעיון הלשכה המשפטית לאישור סופי ולא נעשה בהם בשלב זה כל שימוש וזאת מתוך כבוד לסיכום עמך כי חתימות ייעשו בשיתוף הלשכה המשפטית".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', אביטן נמצא בחודש האחרון בעימות עם היועצת המשפטית במשרדו, עו"ד גליה קליין. גם לכך הוא מתייחס כעת במכתבו, ומספר לקמיניץ: "מזה זמן רב, הצגתי בפניך את התנהלות הלשכה המשפטית במשרדי בכל הקשור לטיפול בכינון הרכבי המועצות הדתיות, התנהלות שאין לה אח ורע באף משרד ממשלתי, הנובעת במקרה הטוב מחוסר הבנה וחוסר התמצאות בהליכי כינון מועצות דתיות ובמקרה הפחות טוב שאני נזהר מלקבוע בו מסמרות, מהתנהלות פוליטית של לשכה משפטית הפועלת כמשרד אינטרסים עצמאי המנותק מחללית האם - הם קובעי המדיניות, נבחרי הציבור להם היא כפופה".

הדיווח על העימות עם היועצת המשפטית

"חריצות גורמי המשפט במשרדי ובכלל, באה לידי ביטוי אך ורק בשעה בה 'מעז' השר חלילה לקדם הרכב כזה או אחר לטובת הציבור, או אז, מתאיינים העומסים בלשכה המשפטית ונמצא הזמן לטרפד את מדיניות השר, כח האדם מגוייס יש מאין וכבר משוגר מידע אל משרד המשפטים שבתורו מנפיק ללא כל בירור מעיקרא את חוות דעתו על בטלות מעיקרא".

בסיום מכתבו כותב אביטן לקמיניץ: "לנוכח כל האמור, אני דוחה מכל וכל את האמור והנטען במכתבך וכפועל יוצא, להמשיך בהליכים בהם חתמתי כדי להביא לסיומם. יחד עם זאת, אני דורש כי יתקיים דיון בהשתתפותי אצל היועץ המשפטי לממשלה בו יוכרעו הדברים והפעם תוך התייחסות פרטנית לכל החלטה והחלטה לגופה, ברי לי כי החלטותיי התקבלו בסמכות מלאה ועל פי כל כללי המשפט המנהלי".

"אני מיצר שוב על החפזון בו נקטתם במכתבכם" הוסיף אביטן: "כל פעולותיי נעשים מטרה אחת והיא הנגשת שירותי הדת בישראל והצבתם בראש סדר העדיפויות, זוהי תפיסת עולמי, לשם כך נשלחתי לתפקיד, לא אתן לבירוקרטיה לנצח את העם, אזרחי ישראל זכאים לשירותי דת מלאים והם יקבלו אותם במלואם".

לדבריו: "לקחתי פסק זמן מעולם הרבנות בו הנני מכהן 30 שנה לטובת עשייה ציבורית מתוך מטרה לתרום לשיפור שרותי הדת. לא באתי הנה להיות חלק ממערכת שתמשיך את מה שהיה נהוג עד כה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר