'להוציא להורג'

התוניסאי ששר עם זיו יחזקאל - הוחרם ופוטר

'שלום בין שכנים': דואט של נומן אל שערי - זמר ויוצר מתוניסיה עם הפייטן המוערך מישראל זיו יחזקאל, גרם לסערה במדינה הערבית, שם הוענש וסופג הסתה ואיומים על חייו (עולם ערבי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הדואט שגרם לסערה (צילום: יוטיוב)

זמר ויוצר מתוניסיה סופג עונשים, החרמות ואיומים מתושבי ארצו, לאחר שהקליט דואט עם הפייטן והיוצר הישראלי זיו יחזקאל.

הכל התחיל בשיר ששמו 'שלום בין שכנים', שיר בערבית שהוקלט בדואט בין זיו יחזקאל - זמר פייטן ויוצר ישראלי מפורסם, לבין נומן אל שערי - זמר ויוצר מתוניסיה. את השיר הקליטו השניים לפני מספר שבועות ושחררו ביוזמת ארגון ערבי לשלום.

השיר, כך לפי אל שערי, הוקלט ללא כוונות רווח. במקור היתה התוכנית לכלול בשיר אומנים מכל הדתות, אך הקורונה שיבשה הכל - כך אמר היוצר בראיון לאתר אמירתי.

אלא שהשלום המיוחל לא ממש הגיע: מאז יצא הדואט לאוויר העולם, סופג אל שערי מתושבי מדינתו ואף מראשיה, איומים, החרמות ופיטורין. יצויין כי בדיוק מסיבות אלו, מי שחתום על כתיבת השיר - יוצר מתימן - חפץ בעילום שמו מסיבות מובנות.

יחזקאלי מוכר כמי ש'שיגע את העולם הערבי', ונוהג להופיע בריכוזים פלסטיניים. אך הדואט הזה קצת יצא מכלל שליטה לאחר שגרם לזעמם של תושבי תוניסיה.

אל שערי עבד כמפיק מוסיקלי ומלחין עבור רשת הטלויזיה התוניסאית - ממנה פוטר לאחר ששוחרר השיר. כמו כן נשלל רשיונו המקצועי והוא סופג קללות, נאצות ואיומים על חייו. כמו כן הופעלו לחצים על מוסיקאים אחרים להחרימו ולא לעבוד איתו יותר.

"להוציאו להורג", "ללמד אותו לקח" ו"לתת לו מכות רצח", אלו רק חלק מן הדברים שפורסמו עליו בתוניסיה, כך לפי האתר היהודי 'אלגימיינר'.

"זהו קמפיין שנועד להרוס אותו", גינה הארגון הערבי שביוזמתו יצא השיר. במקביל, כמה קולגות של אל שערי פרסמו דברי תמיכה בו - ואפילו הסנאטור האמריקני טד קרוז צייץ בטוויטר בנושא.

"מה שקורה בתוניסיה עם נומן אל שערי מטריד מאוד", כותב קרוז. "המחוקקים האמריקנים מאוחדים בתמיכה בדו קיום ברחבי האזור בין יהודים לערבים. הרשויות בתוניסיה צריכות להתקדם, להגן על הקריאות לשלום ולעצור את ההתקפות נגד אל שערי".

זיו יחזקאל מתראיין ל'כיכר השבת' בתוכנית 'המבקר'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר