התרחיש התממש

ד"ר פרייס: התפרצות קורונה במטוס מדובאי

ד"ר אלרעי פרייס ממשרד הבריאות, אמרה בוועדת החוקה כי ברגעים אלו מטפלים בהתפרצות קורונה במטוס שחזר מדובאי עם 14 חולי קורונה. היא התייחסה גם למוטציה החדשה (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת. וידאו: ערוץ הכנסת)

ד"ר אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה במהלך דיון הנמשך כעת בוועדת החוקה על ההכרזה החדשה לבידוד השבים מחו"ל: "אנחנו במגיפה מתפשטת עם יותר מהכפלה בחולים המאומתים, והמונשמים ובמקביל המגיפה מתפשטת גם בעולם במדינות שנחשבו ירוקות. כרגע אנחנו מטפלים בהתפרצות קרונה במטוס מדובאי, ברגעים אלו המטוס נמצא בתחקיר לאחר שחזר עם 14 חולים".

היא התייחסה גם למוטציה החדשה של הווירוס ואמרה: "לגבי המוטציה באנגליה רואים עליה משמעותית באשפוזים במאומתים ובתמותה, הדבקות מהירות בבתי"ס. במקביל יש מוטציה בדרום אפריקה שפוגעת יותר באנשים צעירים. על המוטציה מאנגליה לא ידוע ודאית, אך ההנחות הן שהחיסון יעיל לגביה והתשובות יגיעו מ'פייזר' בשבוע הקרוב. במצב התחלואה בישראל אין לנו לוקסוס להביא תחלואה מחו"ל".

עוד אמרה, כי "הנתונים מראים שבבדיקות בכניסה נגלה 3% חולים מאומתים מהשבים מחו"ל והמשמעות עדיין גדולה. צריך להבין שזה לא שכשהבדיקה שלילית בכניסה זה פותר הכל, אלא של-97% נגלה אם הם חיוביים רק לאחר הנחיתה כשהם בארץ".

"כשמנקים את בדיקות הסקר לאוכלוסיות שונות אנחנו עומדים על 6% מאומתים ואנחנו רוצים להפסיק את הגברת התחלואה ע"י תחלואה מיובאת", אמרה ד"ר פרייס.

משרד הבריאות מבהיר בעקבות הדברים שנאמרו בועדה בכנסת, כי היום בבוקר החלה חקירה אפידמיולוגית בעקבות גילוי של מאומתים על טיסה מדובאי. מדובר בטיסה שנחתה ביום שני ה-28.12 ומאז הנחיתה התגלו 14 מקרים של מאומתים, שטיילו ביחד בטיול מאורגן. הנוסעים נכנסו לבידוד כמו כל השבים מחו"ל בשבוע האחרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר