המשבר לשיא

פרוש ואייכלר לגפני: אין לליצמן סמכות להחליט לבד

המשבר הפוליטי בתוך אגודת ישראל בין ציר פרוש ואייכלר, נגד ליצמן - גורר מכתב של השניים הראשונים ליו"ר 'דגל התורה' בו הם מבהירים לו כי כל סיכום צריך להיעשות גם מולם (בארץ)

אייכלר ופרוש (צילום: ללא קרדיט)

סגן השר מאיר פרוש וח"כ ישראל אייכלר שיגרו היום (חמישי) מכתב ליו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, בו הם מבהירים כי לקראת הבחירות כל סיכום בין דגל התורה ואגודת ישראל חייב להיות מתואם איתם.

"בימים האחרונים", הם כותבים, "ישנן שמועות שמתקיימות שיחות - כנהוג לפני כל מערכת בחירות - לבצע שינויים בהסכם שנחתם בין אגודת ישראל לדגל התורה, לפני הבחירות לכנסת ה-23 ושאף מתייחס לכנסת ה-24".

פרוש ואייכלר מוסיפים וכותבים כי "היות ובעבר היינו שותפים לדיונים ולהחלטות, הננו להודיעך, שהחל מהיום, כל סיכום או הסכם, לרבות תיאום עמדות פנימי ו/או כלפי כל גורם חיצוני, המצריך תאום בין סיעות אגודת ישראל ודגל התורה, מחייב תאום גם עם החתומים מטה - נציגי רשימת אגודת ישראל בכנסת".

משמעות המכתב הוא שלשר השיכון יעקב ליצמן אין כעת סמכות לתאם או ליצור מהלכים בשם אגודת ישראל מול דגל התורה, ללא הסכמת ציר שלומי אמונים ובעלזא.

מ'דגל התורה' נמסר בתגובה: "1. אנו לא מתערבים בנעשה באגודת ישראל; 2. לא עמדנו בפני סיכום כלשהוא; 3. לכשיהיה סיכום כפי שמקובל עד היום עם כולם, נודיע על כך בע"ה".

כפי שדווח הבוקר, לקראת הבחירות, התכנס אמש פורום סיעת שלומי אמונים וחסידות בעלזא לישיבה מיוחדת בה גיבשו שני הצדדים מסמך דרישות: "אנו ראשי הסיעות הנ"ל התכנסנו הערב, עם הכרזת היציאה למערכת בחירות נוספת כדי לדון בדבר איחוד השורות של התנועה הקדושה- אגודת ישראל בארץ ישראל במטרה להרבות מצביעים ולהגדיל תורה ולהאדירה".

"מתוך רצון לליכוד השורות וחיבור כלל קהילות החסידים לתנועת אגודת ישראל, ומתוך רצון לתת תחושת שותפות למקסימום קהלים במוסדות התנועה הק'."

אלו הדרישות של הסיעות, שהחלו במפתיע לשתף פעולה: "אנו קוראים בזאת לידידינו ושותפינו להנהגת תנועת אגודת ישראל, להצטרף לצורך ולצו השעה ולפעול: א. להחליט שהחל מהמקום החמישי של אגו"י יוצבו נציגי חסידויות שלא מיוצגות בארבעת המקומות הראשונים של התנועה, לפי סדר גודלם וע"פ נתוני הפילוח של תוצאות הבחירות לכנסת ה-23; ב. לשים סוף לתחושת האפליה והקיפוח של סיעת חסידי בעלזא, שאינם מיוצגים ע"פ גודלם ומעמדם הראוי; ג. להקים לאלתר ועדת כספים המורכבת מנציג אחד של כל סיעה, במתכונת כפי שהיה בעבר. ובכך לאפשר שקיפות מלאה בניהול כספי הציבור".

לסיום כתבו, "אנו בטוחים שהחלטות אלו יפלו על אוזניים קשובות והדברים יתקבלו על כלל סיעות התנועה ובעז"ה נוכל לצאת בכוחות חזקים ובתחושת שותפות של כלל הסיעות".

במכתב ששיגרו השניים למזכ"ל אגודת ישראל חנוך זייברט (גור), קבלו סגן השר מאיר פרוש וח"כ ישראל אייכלר על התנהלות הסיעה, ומסרבים לשתף פעולה עם מטה הארגון לקראת הבחירות.

המכתב נשלח בעקבות פנייתו של זייברט לנציגי 'שלומי אמונים' ובעלזא לזמן ישיבה משותפת של מטה הארגון הכולל את הסיעות המרכיבות את המפלגה, לקראת הבחירות הקרובות.

בתגובה כתבו לו פרוש ואייכלר: "אין זה סוד, וכל מי שמצוי ויודע את אשר נעשה בקרב ההנהגה של תנועת אגודת ישראל בתקופה האחרונה, מודע לזלזול הגדול שיש כלפי הח"מ מאחדים שבצמרת אגודת ישראל, הדורשים שתוקם מחדש באגודת ישראל ועדת כספים בהרכב נציגי כל הסיעות, וכפי שנקבע מיד לאחר הבחירות הפנימיות.

"ההתנהגות הבוטה הזו כלפי נבחרי הציבור, מייצגי הקהילות, פורשת לה כנפים, ולצערנו, זה גם נהפך לשיח בין העסקנים הבכירים שבתוכנו, ומלבד העובדה שיש באגודת ישראל אישים בעלי מעמד שמונעים בכל דרך שהיא, הקמת ועדה שתפקח בשקיפות על הכספים שבקופת התנועה, מלמד שאין כל כוונה מצד אותם אישים בתנועה, לכבד את הקהילות והנציגים הבכירים שנבחרו לייצגם, במוסדות התנועה, ומטעמה".

השניים הוסיפו ותקפו כי "הזלזול הזה בקהילות בא שוב לידי ביטוי, כאשר בעת שמסדרים את רשימת המועמדים לכנסת, נציגי הסיעות מוסרים שוב ושוב שמות של מועמדים מתוך קהילתם ואינם משכילים לשלב ברשימת המועמדים לכנסת, שמות של אישים מקהילות גדולות נוספות".

אייכלר ופרוש טוענים גם לאי-התחשבות בעובדה כי חסידות בעלזא גדולה יותר מויז'ניץ, וכותבים: "לשני המקרים הנ"ל, שמשמעותם - כפי שמתנהל כיום- כאמור, זלזול בקהילות הרבות, מתווסף המקרה השלישי והמזלזל, בקהילה גדולה כאשר מזה מספר שנים שאנו חוים את הפגיעה הקשה בחסידות בעלזא, כאשר למרות גודלה המשמעותי, ושאף עולה על מספר החסידים וראשי בתי אב שיש בחסידות ויזניץ, וכל זאת, לעת חלוקת המקומות והתפקידים בכנסת נעשה עוול לחסידות בעלזא שהוצבה, אחרי חסידות ויזניץ.

"אם אנו רוצים לצאת עם בשורה לציבור הרחב ולקהילות הרבות, לקראת הבחירות שיתקיימו בעוד כשלושה חודשים, אנחנו באגודת ישראל חייבים לתקן את עצמנו כעת, בשלושת הנקודות", מסיימים השניים את מכתבם למזכ"ל הגוראי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר