בחירות 2021

גדעון סער קורא לפיצול תפקיד היועמ"ש ולשימוע לשופטי העליון

יו"ר מפלגת 'תקווה חדשה', גדעון סער, פרסם סרטון בו הוא מציג את תוכניתו לתיקון מערכת המשפט בישראל; הראשון להגיב נגד - שר הביטחון והמשפטים בני גנץ (חדשות, פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: תקווה חדשה)

יו"ר מפלגת 'תקווה חדשה', גדעון סער, אמנם נושא באמתחתו קולות מצביעי מרכז-שמאל, אבל מנסה כל העת להוכיח שמפלגתו היא ימין.

סער פרסם סרטון בחשבון הפייסבוק שלו בו קרא לשינוי במערכת המשפט, ולא חסך בביקורת כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו: "את מערכת המשפט שלנו צריך לתקן, אבל לא להרוס. חקיקה אישית (פרסונלית) כמו חוק צרפתי היא גם פסולה וגם מסיטה את תשומת הלב ממה שבאמת צריך לעשות".

סער הציג שני סעיפים מרכזיים בתוכניתו:

הראשון הוא פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה והעברת סמכויות התביעה לפרקליט המדינה, כדי למנוע "מצב לא הגיוני ונגוע בניגוד עניינים", לטענתו, בו המייעץ לראש הממשלה ולשרים מורה על חקירתם והעמדתם לדין.

"התביעה צריכה להיות עצמאית, אבל כמו על כל רשות, חייבת להיות עליה ביקורת אפקטיבית", טוען סער ומוסיף, כי צריך לתת שיניים לנציבות תלונות הציבור על הפרקליטות. "זה צריך להיות גוף עצמאי, בלתי תלוי, עם סמכויות חקירה ושלהמלצותיו צריך שיהיה תוקף מחייב".

עוד מציע סער - קיום שימוע פומבי למועמדים לבית המשפט העליון. "מינוי שופטים לא צריך להתקיים בחדרי חדרים", אמר סער.

בני גנץ, המכהן כעת כשר הביטחון ושר המשפטים, הגיב על התוכנית ואמר כי "דווקא בתקופה הזו של מתקפות משולחות רסן על מערכת המשפט ושלטון החוק, חשוב לשמור עליה ועל האמון בה ולתת לה גיבוי. אסור להקים בישראל בית דין שדה פוליטי לשופטים לפני מינויים. לא איפשרתי זאת לנתניהו, ואעשה הכל כדי שזה לא יקרה גם בעתיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר