"תביא כתובת ולום"

חילונים הפרו הנחיות; העיתונאית יצאה להגן

אריאל אלחרר, פרסם ברשת תיעוד של חילונים בת"א, המפרים את הנחיות הקורונה. בתגובה, הוא קיבל נאצות ואף איומים על חייו • העיתונאית טליה לוין כתבה: "אתה דוחה ונאלח" (חרדי)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
שוטרים בסגר (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

מתחילת הקורונה רבו העיתונאים שהעלו תיעודים של הפרת הנחיות משרד הבריאות בציבור החרדי, כל חסידות הכי זניחה שהפרה הנחיות זכתה לתגובות נסערות מכל הרשת ומכל המגזרים.

עם תחילתו של הסגר השלישי שאנו עכשיו נמצאים בתוכו קם לו טרנד חדש, לא רק החרדים מפרים הנחיות גם החילונים הפרו הנחיות בחופי הים בתל אביב ויצאו לבלות בהמוניהם בשבת האחרונה.

הפרת הנחיות שפרסם אלחרר

איש התקשורת אריאל אלחרר העלה תיעוד של הפרת הנחיות בוטה בחופי הים וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אחיי החרדים בזמן שאתם נצמדתם להוראת הרבנים להימנע מתפילות במניין חופי הים בתל אביב היו עמוסים", אבל לשנאה שהוא נתקל בתגובות גם הוא לא ציפה.

עיתונאית 'מעריב' טליה לוין כתבת לו בתגובה: "אריאל אתה ייצור דוחה ונאלח", וזה המשיך לעוד צרור של תגובות שנאה ונגד - מי שיצא להגנתו של אלחרר היה אושיית הרשת יבגני זרובינסקי שהגיב לה שהיא מגזימה.

כמו כן אלחרר קיבל תגובות של איומים בין היתר אחד הגולשים כתב: "תביא כתובת נביא לום ונבוא חשבון".

אריאל פרסם בחשבון הטוויטר שלו צילומים מחופי תל אביב תחת הכיתוב: אחיי החרדים, בשעה שאתם בבית ושומרים על ההנחיות זה מה שקורה בתל אביב.

בשיחה עם 'כיכר השבת', מסבירה את עצמה טליה לוין ואומרת: "מדובר בניסוח שקרי ומטעה שבעיני היה גובל בהסתה כנגד תל אביביים ולא בסיקור עיתונאי אובייקטיבי".

"קודם כל", מדגישה לוין, "נכחתי במקום, והצילומים הנ"ל לא רק שלא העידו על התקהלות אלא על פעילות ספורטיבית ושהייה מותרת על פי חוק ועל פי ההנחיות. הדברים הללו מבחינתי היו בגדר הפצת שנאת חינם. אני מבינה את הכעס והתסכול שחווה המגזר החרדי בחודשים האחרונים של הקורונה, ובצדק".

הציוץ של לוין שנמחק

"ברוב המקרים התקשורת בוחרת לסקר את הפלגים הקיצוניים שמפירים הנחיות. אלא שערך עליון ביהדות הוא; 'אל תעשה לחבריך את השנוא עלייך', אני תושבת תל אביב, חילונית, אכן גם אצלנו ישנן הפרות בוטות - לא כך המקרה שתיאר אריאל".

"אני מודה שהניסוח כלפי אריאל היה בוטה. מחקתי את הציוץ שנכתב מתוך זעם, כי אני לא מעוניינת לפזר שנאת חינם.
אגב, לדעתי תפקידנו העיתונאי הוא לא לשסות חלק כזה של החברה באחר כמו לבוא בטענות למנהיגים שלנו, מכל המגזרים, הם אלו שהביאו אותנו למצב הזה והם אלה שצריכים לתת את הפתרונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר