מה קורה במלוניות הקורונה?

"95% מהבחורים בסדר; אך יש אלכוהול וטלפונים במלונית"

בשל הסגר המהודק שנכנס לתוקפו ביום חמישי האחרון, התכנסו 100 מנהלי ישיבות עם המשל"ט, שם נחשף התנהלות הבחורים במלוניות • בדיון, הובהר למנהלים את כללי הסגר בישיבות (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בחורי ישיבות בליל שישי האחרון במלונית הקורונה דן פנורמה בירושלים (צילום: ישראל ק.)

לקראת הידוק הסגר הכללי ברחבי הארץ, החליטו ב'משל"ט הישיבות', לכנס את כל מנהלי הישיבות ולחדד את ההנחיות לקראת הסגר, 'כיכר השבת', עם מה שקרה בישיבה המיוחדת.

במהלך הדיון השתתפו כמאה מנהלי ישיבות, יחד עם מנהלי המשל"ט ו'מגן ישראל', בתחום הישיבות; ראש מתווה הישיבות, האלוף מיקי אדלשטיין ויועץ פקע"ר, גבי כהן.

מיקי אדלשטיין, הסביר למנהלי, כי עד לסיום הסגר הבחורים לא יוכלו לצאת מהישיבה, לשום מטרה והישיבה תהיה חייבת להיות נעולה, ללא אפשרות יציאה.

לגבי הבאת ר"מים או רבנים אחרים לתוך הישיבה - לשבת, כפי שנהוג מרבית הישיבות, אדלשטיין הבהיר כי דבר זה לא יתאפשר והר"מ יוכל לבוא לשבת לבד ללא משפחתו.

מיקי אדלשטיין, בדיון
לצוות של כל ישיבה, יונפקו אישורים מיוחדים, שאיתם יוכלו לנוע במהלך הסגר וזה יהווה אישור של עובד חיוני, איתו יוכלו לבוא וללמד בישיבה, הודגש, כי במידה ואחד הרבנים יקבל קנס לאחר שהציג את האישור, המשל"ט יבטל זאת.
ישיבות שירצו לגשת לצבא ולהגיש דיחוי במרוכז לכלל הבחורים, יוכלו לנסוע, למרות הסגר, לאחר תיאום מראש מול לשכות הגיוס.
היועץ גבי כהן, הבהיר במהלך הדיון, כי אין כל הבדל בין הישיבות הקטנות לגדולות. ובשתיהן, לא יהיה ניתן לצאת במהלך הסגר מהישיבה ולכן רק ישיבות קטנות עם פנימייה, יוכלו ללמוד במהלך הסגר.
לגבי המלוניות, הבהיר היועץ גבי כהן, כי ב-95% מהמקרים, הם מקבלים תגובות טובות על התנהלות הבחורים, אך יש חמישה אחוזים של בחורים המתנהגים בצורה זוועתית.
לדברי כהן, במהלך השבועות האחרונים, כאשר בחורי הישיבות שהו במלוניות עם משפחות, קיבלו תלונות על מספר בחורים, שהכניסו אלכוהול לחדרים והרעישו בצורה זוועתית עד השעות הקטנות של הלילה.
לכן, אמר כהן, יש לי עדיפות לפתוח מלוניות בתוך הישיבות. וכבר בתחילת השבוע נפתח מלונית חדשה שתהיה מיועדת רק לבחורי ישיבות, מדובר במלון גראנד קורט בירושלים, זאת מלבד מלון דן פנורמה, שם יש רוב מוחלט לבחורי הישיבות..
כהן אף הוסיף ואמר למנהלי הישיבות, כי הם עושים כמיטב יכולתם, לנתק ת הטלוויזיות ולשמור על רמה רוחנית נאותה לבחורי ישיבות, אך על הנהלת הישיבות לדאוג לרמה הרוחנית של הבחורים ולשמור מפני הכנסת סמארטפונים וכדומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר