צפו ב'המבקר'

דודו פישר: זה יהיה ה"כתר" שלי לעולם הבא

החזן הזמר והשחקן הבינלאומי, דודו פישר, בראיון מיוחד באולפני כיכר השבת לרגל יובל של עשייה מוזיקלית, בו הוא מספר על השיאים הגדולים וההתמודדות בקורונה (המבקר)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום ועריכה: מולי הרשקוביץ)

הזמר והחזן דודו פישר, חוגג יובל של יצירה מוזיקלית בראיון מיוחד באולפני כיכר השבת בו הוא מספר על הקריירה ארוכת השנים, השיאים אליהם הגיע והערכים ששמרו עליו בדרכו.

הוא סיפר על תחילת דרכו לפני 50 שנה כחזן, ומאוחר יותר ההופעות המשותפות שהחל לעשות עם ר' שלמה קרליבך ז"ל לאחר שהחל להבין שהחזנות מתחילה לדעוך.

פישר שעובר לפני התיבה בימים הנוראים מאז היותו בחור צעיר מספר על ראש השנה בצל הקורונה, "במשך חמישים שנה אני מתפלל בבתי כנסת של 1500 ו-2000 מקומות ומעולם לא הרגשתי תפילה כמו השנה שישבתי עם עצמי במרפסת והתפללתי לבד. שם זה היה יותר עבודה ופה פתאום אני חשתי את המילים ממש".

הוא מספר על השינוי שעשה בחייו בעקבות הקורונה, "בסגר הראשון גרתי בתל אביב ושם הרגשתי נורא. כל ההופעות שלי בוטלו שנה, שנה וחצי מראש, וזה היה מאד קשה. פתאום אתה לא נוסע ואתה לא יודע מה קורה איתך. אחרי הסגר הראשון החלטתי לצאת משם וללכת למקום יותר מאוורר ועברתי לנתניה. מהדירה שלי אתה רואה את הים והמראה הזה והאוויר של הים הוציא ממני את כל דחף הנסיעות. על אף שנסעתי בחודשים האחרונים לכמה מדינות שהיו ירוקות וצילמתי בהן כמה סרטים".

"יש לי מופע עם ננסי ברנדס, אנחנו מופיעים בהמון מקומות קטנים ביחד וגם לבד בכל מיני הופעות סלון. אני מתרגש מההופעות האלה מאד, כשאני נכנס לסלון ויושבים בו 12 אנשים ואתה רואה את האמא מתרגשת ובוכה כשאני שר "א יידישע מאמע" ואני ממש קשה לי לשיר מול זה, זה מוציא ממני את האמת ואת הכל".

"על הבמות הגדולות עם הפרוג'קטורים אתה "שר לכיסאות" פה זה הופעות שהן ממש מול האנשים וזה מוציא ממך יותר", הוא מוסיף.

הוא מספר כי למרות הניסיון הרב שלו הוא תמיד מתרגש, "התרגשות תמיד יש עד שאני מוציא את הקול הראשון מהפה ואני רואה שהכל בסדר אני מתרגש. פה זה לגמרי "עירום" מול הקהל ואלו הופעות נהדרות שאני מאד נהנה מהן. יהיה קשה להתרגל שוב לאולמות הגדולים".

"אין רע מהשמים הכל טוב אני מאמין בזה ואני מדבר איתו הרבה ומתבודד, אין רע ממנו הכל טוב ואם זה בא לנו זה בא כדי שיהיה לנו טוב", אומר פישר על הקורונה.

"19 אלבומי הילדים שלי עדיין נמכרים כלינקים לצפיה המון, הכיף הכי גדול שלי שעוצרים לידי אנשים חילונים ואומרים לי שהאלבומים שלי הם הבייביסיטר לילדיהם". הוא מספר כיצד התחיל פרויקט "דודו בגן הילדים", פרויקט הילדים הראשון שלו, מבלי להבין שמדובר בסדרה שתשמש כפס קול לדור שלם של ילדים.

"יש שני דברים שאני לוקח אותם איתי לעולם הבא, הדיסקים לילדים שנתנו להמון הורים שעה של קורת רוח והמלחמה שלי על השבת במחזות הזמר הגדולים בעולם. כולם יודעים היום שדודו פישר לא מופיע בשבתות וחגים. הרבה יכולים להגיע לברודווי אבל תנסה להגיע לברודווי בלי לשיר בשישי שבת ואני מחזיק שזה בזכות ברכה מהרבי מליובוויטש", מספר פישר כשהוא מספר את הסיפור המלא על המפגש עם הרבי בנושא.

צפו בראיון המלא:

לשירים המלאים בפינת המסננת:

משה קליין - שיר פשוט

יוני Z - כל יהודי הוא אש

גיל קפטן - הלוואי יהיה שמח

משה פלד - אותו היום

מנדל ראטה - כלו עיניי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר