שכר שיחה נאה

שלדון אדלסון: ההצלחה של היהודים - בגלל הישיבות • צפו

לפני למעלה משנה ביקר שלדון אדלסון בבני ברק, שם הוא נשאל על סוד ההצלחה של היהודים והסביר זאת בזכות הלימוד בישיבה • וגם: מה הוא חשב על הגפילטע-פיש? • צפו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
שלדון אדלסון בבני ברק (צילום: קמא-טק)

לפני כשנה וחצי, ביקר המיליארדר והפילנתרופ האמריקני-ישראלי, שלדון אדלסון - שהיום נודע כי נפטר - בעיר בני ברק, במרכז היזמות החרדי 'קמא-טק', שם הוא סיפר, שההצלחה של היהודים בעולם, בשל הלימוד בישיבות.

אדלסון, היה אורח כבד בכנס היזמות של 'קמא-טק', שם הוא נחשף ליזמות החרדית וכן טעם מהאוכל היהודי שהוגש בפניו, כאשר הוא מציין לטובה את ה'גפילטע-פיש' - "יש לכם כאן אוכל יהודי טוב", אמר.

לאחר מכן, הוא הוזמן להרצות בפני הנוכחים ולספר על ההצלחה שלו, איך הפך מילד יהודי עני בארה"ב שלאחר מלחמת העולם השנייה, לאחד העשירים בעולם.

בין היתר נשאל אדלסון: איך אתה מסביר שיהודים יותר מצליחים בעולם, ועל זה הוא ענה תשובה שהפתיעה את כל הנוכחים במקום.

"הם (היהודים) לומדים בישיבה, בוקר, צהריים וערב והעבודה שהם מיומנים בלמידה עצמית בישיבה, נותנת להם את היכולת להצליח, בכל עסק שהם נכנסים אליו".

(צילום: קמא-טק)

לאחר מכן, סיפר אדלסון, על העסק הראשון בחייו - בגיל 12, כאשר הצטרף לאחיו הגדול שמכר עיתונים בבוסטון, "ראיתי שבעל הבית לוקח את רוב הכסף, וביררתי איך אפשר להיות בעל הבית בעצמי. בעל הבית הציע למכור לי את הזיכיון על הפינה תמורת 200 דולר", פתח אדלסון וסיפר.

"המשפחה שלי היתה ענייה ולאבא שלי לא היה סכום כזה, אז הוא שלח אותי לדוד שלי, הדוד אל, שניהל מרכז אשראי והוא הציע להלוות לי 200 דולר, אני לא הבנתי, אבא שלי אמר שהוא ייתן לי 200 דולר, ופתאום הוא מסביר לי שאני אצטרך להחזיר את הכסף וגם לשלם ריבית, תבינו, אלו, היו מושגים שבכלל לא שמעתי עליהם".

"אך הלכתי על זה והאמת - זה הצליח יפה והמכירות הלכו טוב וכך עמדתי בהחזרי ההלוואות. בזכות זה זכיתי באמון ורכשתי פינה נוספת, הפעם ב־250 דולר. בעל הבית אמר לי 'הרווחת יפה, עכשיו אתה יכול לשלם יותר'...".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר