תיעוד ראשון

אלעזר רומפלר - מגואטמלה: "מוכן לעמוד למשפט"

הרב אלעזר רומפלר, שנמלט מישראל באמצע הליך משפטי, שיגר מכתב לרשויות בקנדה עם הסכמה לעמוד למשפט, אך לא בישראל • בלעדי: תיעוד של רומפלר בכת לב טהור (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

השופטת רבקה פרידמן-פלדמן הורתה היום (שלישי) על התליית ההליך המשפטי נגד אלעזר רומפלר, אחרי שנמלט מהארץ למרות צו איסור היציאה נגדו. בנוסף, הוציאה נגדו צו מעצר כללי.

לידי 'כיכר השבת' הגיע הערב תמונה ראשונית של רומפלר, רב בכת לב טהור, כשהוא יושב בחדרו האישי בגואטמלה, שם נמצאים כעת חברי 'לב טהור' ולשם נמלט מישראל.

עו"ד גבריאל טראנשווילי, המייצג את רומפלר טען בפני בית המשפט המחוזי כי לא היה מקום להגיש נגדו כתב אישום מלכתחילה, מתוך הנימוקים הבאים: הגנה מן הצדק; אכיפה בררנית; התיישנות.

אלעזר רומפלר, בגואטמלה (צילום: באדיבות המצלם)

עוד הוסיף כי המעשים המיוחסים לו בכתב האישום בוצעו לפני למעלה מעשור, בקנדה. בנוסף, חקירה שנערכה בנושא בקנדה הסתיימה עם החלטה שלא להעמיד אף אחד לדין.

אך השופטת פרידמן-פלדמן דחתה את בקשתו בנימוק כי מקומן של טענות ההגנה בהליך המשפטי, ומכיוון והנאשם נמלט מישראל ומקיום משפטו, אין מקום לטענות אלו.

מכתב לרשויות בקנדה: "מוכן לעמוד לדין, לא בישראל"

בתוך כך, שיגר רומפלר מכתב לרשויות החוק בקנדה בו הבהיר להם שהוא אינו נמלט ממשפט, וכי הוא מסכים להתייצב ולשתף פעולה עם מערכת אכיפת החוק הקנדית במידה והם יחליטו להעמיד אותי לדין בקנדה.

הוא הסביר כי הוא אינו נמלט ממערכת אכיפת החוק, אלא רק מזו הישראלית, שלטענתו תופרת לו תיקים "על ידי רדיפה דתית-פוליטית זדונית ומרושעת".

הוא הסביר כי יש לקנדה הסכם הסגרה עם גואטמלה, בניגוד לישראל. לכן, אם הרשויות יחליטו להעמידו לדין בגין הדברים בהם הואשם בישראל - ישתף פעולה.

"מרבית העדים שיכולים להעיד לטובתי אינם יכולים להגיע למדינה הציונית, והם גם לא נותנים אמון במדינה הציונית. מנגד הם יגיעו לקנדה בחפץ לב", הוסיף.

ראיון עם עו"ד גבריאל טראנשווילי על הבריחה מהארץ (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר