חשש כבד

המומחים מעריכים: מספר הקרבנות יאמיר

על פי דו"ח שפרסמו היום מומחי האוניברסיטה העברית, עד לסוף חודש פברואר מספר קרבנות מגפת הקורונה יעמוד על 5000, זאת לצד עומסים קשים במחלקות בתי החולים (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אנו עוד מעט שבועיים בתוך הסגר אך מספר החולים שממשיך לטפס ומספר הנפטרים הרב מידי יום מציג תמונה עגומה שהחוקרים סבורים כי תעלה את תמונת הקרבנות באופן משמעותי. על פי דו"ח שפרסמו היום (חמישי), מומחי האוניברסיטה העברית, עד לסוף חודש פברואר הם מעריכים כי מספר הקרבנות יעמוד על 5000, זאת לאחר שקצב התמותה גבוה בעשרה אחוזים מהתרחיש הפסימי ביותר שהיה לחודש זה.

נכון להיום, מספר המתים מנגיף הקורונה מאז פרוץ המגיפה עומד על 3,826 וקצב התמותה היומי הוא קרוב ל-50 נפטרים. נקודה נוספת שעולה בדו"ח הוא התקצרות זמן המוות מאז ההגעה לבית החולים ועד לפטירה. בשבועות האחרונים ישנה ירידה משמעותית מה שמלמד ככל הנראה על הקושי של בתי החולים להעניק טיפול טוב יותר לחולים לנוכח העומס החומר בהם הם עומדים.

על פי ההערכות, ישנו גם חשש כבד לעלייה משמעותית במספר החולים הקשים. המומחים סבורים כי אנו צפויים לראות ח"ו עלייה של 180 חולים קשים מידי יום גם אם הסגר והחיסונים יסייעו.

המומחים ממליצים להאריך את הסגר בשבוע נוסף לאור העומס הכבד על בתי החולים. להערכתם, סגר שבוע נוסף יציל בין 200-400 חולים.

לאור המצב הנוכחי, ממליצים מומחי האוניברסיטה העברית להאיץ את מבצע החיסונים ככל שניתן בניסיון להגיע לחיסון עדר מוקדם ככל האפשר, ולא לדון כרגע בהקלת הסגר לפחות עד ה-21 בינואר.

על המסמך המלחיץ חתומים: פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' דורון גזית ופרופ' נדב כץ ממכון רקח לפיזיקה יחד עם פרופ' רונית קלדרון-מרגלית ופרופ' רן ניר-פז מבית הספר לבריאות הציבור ורפואה קהילתית באוניברסיטה העברית בירושלים ומבית חולים הדסה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר