החיסון יעיל?

מדאיג מאד: המוטציה הברזילאית מתפשטת

המוטציה הברזילאית התגלתה כבר גם ביפן, ובעולם חוששים בשל היותה מדבקת במיוחד בדומה למוטציות הבריטית והדרום אפריקאית. השאלה המרכזית האם החיסונים יעילים (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

המוטציה הברזילאית החדשה מדאיגה את העולם לאחר שכמה חולים בה נתגלו ביפן. בדומה למוטציה הבריטית והדרום אפריקאית, לא מדובר בזן קטלני יותר אלא רק מדבק יותר מהוירוס המוכר כבר. על פי הידוע המוטציה הברזילאית לא הגיעה לישראל עדיין אך כמה חולים במוטציות הבריטית והדרום אפריקאית כבר אותרו בישראל.

ראש הממשלה הבריטי בוריס ג'ונסון אמר השבוע לחברי הפרלמנט בלונדון: "אנו מודאגים מהמוטציה הברזילאית החדשה. ננקוט בכל האמצעים כדי להגן על המדינה הזו מפני זיהומים חדשים שמגיעים מחו"ל, ונעשה זאת גם עם המוטציה הברזילאית".

השאלה שמטרידה עכשיו הכי הרבה את החוקרים ואת המדינות - מה עמידות המוטציות לחיסונים שפותחו. עד עתה אין עדיין תשובה על כך שכן הדבר עדיין לא נבדק בצורה מלאה.

אל מול החוששים, מדענים בבריטניה מאמינים כי החיסונים יהיו יעילים גם נגד המוטציה מברזיל כפי שבחברת פייזר ומודרנה סבורים שהחיסון שלהם יהיה יעיל גם כנגד המוטציות הבריטית והדרום אפריקאית.

המנהלת הטכנית בארגון הבריאות העולמי, ד"ר מריה ואן קרקהוב, התייחסה למוטציה החדשה ואמרה כי אכן מדבקת יותר אך כאמור אינה קטלנית יותר. לדבריה, "יש עדיין הרבה שאלות בנוגע למוטציה הזו. אנחנו לא יודעים עדיין אם היא עמידה בפני החיסונים, זה דבר שנצטרך לבדוק במהירות האפשרית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר