אבל בצאנז

הדיין הגאון רבי שלמה זלמן אליהו בריל זצ"ל

הדיין, הגאון הצדיק רבי שלמה זלמן בריל זצ"ל, נפטר במהלך השבת, ימים ספורים לאחר שהבריא מנגיף הקורונה: "קדוש, אדם מורם מעם וצנוע, ומהיושבים ראשונה בשולחן" (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
המנוח ז"ל (צילום: משה גולדשטיין)

אבל כבד בחסידות צאנז, עם היוודע פטירתו במהלך השבת של הדיין הגאון הצדיק רבי שלמה זלמן בריל זצ"ל, ימים ספורים לאחר שהבריא מנגיף הקורונה, בן 72 בפטירתו.

המנוח שימש כדיין המרכזי בחסידות צאנז במשך קרוב לחמישים שנה, והוא אף היה מקורב מאד לאדמו"ר בעל ה'שפע חיים' זיע"א, שהעריך וכיבד אותו מאד, ואף מינה אותו לדיין כבר בגיל 23, בשל בקיאותו וגאונותו בכל מכמוני התורה וההלכה.

בחסידות צאנז מספרים כי המנוח היה איש קדוש ממש, אדם מורם מעם וצנוע, ומהיושבים ראשונה בשולחן בסמיכות לאדמו"ר, אדם שענה במשך עשרות שנים על שאלות הלכתיות סבוכות שהיו מגיעים לפתחו מריכוזים רבים ברחבי העולם, ואף היה משוחח רבות בענייני הלכה, ש"ס ופוסקים עם הרבי.

עוד מספרים בחסידות כי בשנה האחרונה סבל המנוח ממחלת הפרקינסון, מה שגרם להתדרדרות במצבו הבריאותי, ובחודש האחרון הוא אף נדבק בנגיף הקורונה ונזקק לאשפוז, אך בחסדי שמיים הבריא מהנגיף ושוחרר לביתו.

בליל שבת, לאחר דברי התורה שנשא הרבי הוא קרא לאחד ממקורבי הדיין שטיפל בו בתקופה האחרונה ושאל אודות מצבו הבריאותי, ולאחר שהבין כי מצבו הורע, הוריד האדמו"ר את ראשו באופן חריג למשך מספר דקות, ולאחר מכן המשיך בדבריו תוך שהוא מדבר על החיים הרוחניים של הצדיקים.

בשעות שלאחר מכן חלה התייצבות נקודתית במצבו אך בשבת בצהריים בסביבות השעה 15:00 מצבו הבריאותי שוב התדרדר, ולאחר פעולות החייאה, נאלצו כוחות ההצלה לקבוע את פטירתו למגינת לבם של בני המשפחה ואלפי חסידי צאנז בארץ ובעולם.

הותיר אחריו את בנו, ואת בנותיו, בעלי משפחות, צאצאים ונכדים ההולכים בדרך התורה והחסידות, והלווייתו צפויה להתקיים הערב בקרית צאנז בנתניה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר