פרסום ראשון

אלימות משטרתית? אישומים נגד המפגינים

נגד מפגינים על חילולי קברים לטענתם בהר ציון בירושלים, הוגשו כתבי אישום לאחר שסירבו להתפנות ונאחזו בכף טרקטור - מה שגרם לכך שהשוטרים נאלצו לפנות בכוח (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
תיעוד המחאה הסוערת (צילום: ארגון 'בצדק')

פרסום ראשון: כתבי אישום הוגשו היום (ראשון) נגד מפגינים במחאה על חילול קברי ישראל, בהפגנה עליה נטען כי השוטרים היו אלו שנקטו באלימות קשה.

מדובר בהפגנה ליד הר ציון בירושלים, שם טוענים המפגינים כי מחללים קברי ישראל. לפי העובדות המפורטות בכתב האישום, הנאשמים התמקמו מתחת לטרקטור שעבד במקום.

שוטרים שהגיעו למקום הורו להם להתפנות, אך הם סירבו. בתגובה, הודיעו להם השוטרים כי הם מעוכבים. בכל זאת, הנאשמים סירבו להתפנות ונאחזו בכף הטרקטור.

בכתב האישום מפורט כי בתגובה לכך, "נאלצו השוטרים לפנותם בכוח", ואף נטען כי כתוצאה מכך אף נפצע אחד השוטרים.

אלימות משטרתית בהפגנה (צילום: ארגון 'בצדק')

על אותה הפגנה נטען כי במהלך הפינוי, לו התנגדו המפגינים, אחד השוטרים שעמד מן הצד השחיל את ידו והנחית מכת אגרוף על ראש אחד הצעירים, שצווח בכאב.

צפיה בתיעוד מעלה, כי השוטר ממשמר הגבול כלל לא השתתף בפעולת פינוי מפגין זה: מיד לאחר מכת האגרוף הוא המשיך והלך לכיוון אחר, לקול צעקות "אתה מצולם".

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "כוחות משטרה שפעלו לפיזור הפרת סדר של עשרות מתפרעים באזור הר ציון, נתקלו בהתנגדות, לאחר שהם סירבו להתפנות ומנעו מהעבודות להימשך באתר העבודה".

"למרות אזהרות הכוחות והבקשה להתפזר מהמקום, חלקם נשכבו על הקרקע, התפרעו והפרו את הסדר הציבורי במקום. כאשר החלו הכוחות בפינויים בכוח, אחז אחד המתפרעים ברגלו של אחד השוטרים בכוונה להפילו, והוא נאלץ לשחרר את האחיזה בכדי למנוע את נפילתו".

במשטרה מוסיפים: "צר לנו כי יש מי שבוחר להתבסס על תיעוד חלקי המנותק מהקשרו, במקום לגנות את מפרי החוק והסדר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר