נפטר מקורונה • תיעוד

"היה דואג לכולם" • מסע הלווית 'איש שמעון הצדיק'

ר' שלמה זלמן קולמן ז"ל, מתושביה היהודים של שכונת שמעון הצדיק נפטר היום מקורונה. במסע ההלוויה, הספידו אותו; הרב זלמן גרוסמן, אביו וחברו הקרוב יונתן יוסף • צפו בלוויה (בד"ה)

ממסע ההלוויה (צילום: אייזיק גפן)

איש 'שמעון הצדיק', ר' שלמה זלמן קולמן, שנפטר היום (ראשון) מנגיף הקורונה, הובא למנוחות בירושלים. במסע ההלוויה הספידוהו, הרה"ג ר' זלמן גרוסמן, אביו וחבר מועצת העיר ירושלים, יוני יוסף.

חברו, יוני יוסף, הספיד אותו ואמר: "היה דואג לכל אחד כדי מחסורו, כולל האנשים האומללים שהיו מגיעים לקבר שמעון הצדיק, משפחות שלמות היו מגיעות הילדים אחרי הצום, כי ידעו ששלומי מחלק לכולם אוכל - כדי מחסורם".

"חיפשו פעם מישהו שיתפוס בית באזור פה - שהיה במצב קשה, זה היה בערב חג השבועות ושלומי הגיע ואמר שהוא עושה שם את החג".

עוד הוסיף יוסף לספר על המנוח: "הוא הגיע עם נרות ויין לקידוש והגיע לבית בשכונה עלובה עם אנשים שהם לא בני ברית, אבא כששמע על זה אמר, בואו נלך לחזק את היהודי הזה, והוא חייך לכולם את החיוך המתוק הזה"

"אנשי קבר דוד המלך אומרים שלנו הוא, אנשי קבר שמעון הצדיק אומרים שלנו הוא - הוא מנהל את ההתיישבות היהודית וגם אנשי קבר שמואל הנביא מספרים - שלנו הוא, גם אצלנו הוא מנהל את ההתיישבות היהודית".

חברו הטוב של המנוח, המפיק אייזיק גפן אמר מוקדם יותר הערב ל'כיכר השבת': "שלומי, היה איש חסד גדול. היה רץ מחסד לחסד ומקבר לקבר כדי להתפלל על עם ישראל. כל שנה בהילולא של שמעון הצדיק ובעל התניא באוקראינה שאני מארגן, שלומי היה מגיע לעזור ולסייע ולחלק אוכל למתפללים והיה עושה את זה עם שמחה רבה. פשוט לא להאמין שכך הלך".

ר' שלמה קולמן, נטמן בהר המנוחות והמשפחה תשב שבעה בבית משפחת קולמן, רחוב חי טייב 56/2, בשכונת הר נוף בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר