בתכלית ההידור

ביקב קטלב נערכים לקראת שנת השמיטה

יקב הבוטיק "קטלב" זוכה לכשרות המהודרת של ועד הכשרות 'סטאר קיי' • בעלי היקב יוסי יתח מביע את התרגשותו לקראת השמיטה הרביעית של היקב שנת השמיטה בפתח, אולם אם לציבור שבבית העניין טרם מורגש, ביקב קטלב ההיערכות בשיאה (יהדות, מקודם)

(צילום: חיים אייזקוביץ)

יקב קטלב הינו יקב בוטיק כשר, הממוקם במושב נס הרים שבהרי יהודה.

כבר בתחילת הדרך, חרט יקב קטלב על דגלו ייצור יין מענבים איכותיים הגדלים בהרי יהודה, יישון בחביות לתקופה מינימלית של 24 חודשים, תוך הקפדה ושמירה יתרה על כל בקבוק.

היקב זוכה לכשרות המהודרת של ועד הכשרות "סטאר קיי" בראשותו של הגאון רבי משה היינעמאן שליט"א בשיתוף פעולה עם הרב גד אטיאס הרב המקומי.

בשנה הבעל"ט יזכה היקב לקיים בפעם הרביעית את מצוות שמיטה כשבעל היקב יוסי יתח משבית לחלוטין את הכרמים, הפקר מוחלט.

לרגל המצווה הגדולה מביע בעלי היקב יוסי יתח את התרגשותו ואומר כי בשנת 2001 זו היתה הפעם הראשונה בה הוא נדרש לקיים את מצוות השמיטה. "הדבר הראשון שעשיתי לפני הכל זה לגשת לתנ"ך וללמוד על השמיטה מן הכתוב ושבתה הארץ שבת לה'. "לאחר בירור של הסוגיות בעניין הבנתי שיש שיטות ודרכים לעקוף את הציווי. זה צרם לי מכיוון שהקב"ה נתן לציווי של השמיטה חשיבות יתרה בעניין הקושי של קיום המצווה. לא בכדי חכמינו הגדירו את שומרי המצווה הזו כגיבורי חיל".

החיבור בין היין המיוצר בהרי יהודה לבין מערכת כשרות בינלאומית, איפשרה לבעלי היקב להגיע עם התוצרת הייחודית לשווקים יהודים בינלאומיים באמריקה, באירופה ובמקומות נוספים ( חיים אייזקוביץ)

ואכן השמיטה ביקב קטלב נשמרת ללא פשרות כמו גם הכשרות לכל אורך השנה בידי "סטאר קיי".

מערך הכשרות של "סטאר קיי" נחשב לאחד מגופי הכשרות המובילים בעולם היהודי, הפועל ב-102 מדינות. החיבור בין היין המיוצר בהרי יהודה לבין מערכת כשרות בינלאומית, איפשרה לבעלי היקב להגיע עם התוצרת הייחודית לשווקים יהודים בינלאומיים באמריקה, באירופה ובמקומות נוספים.

לכשרות "סטאר קיי" ניסיון של עשרות שנים במתן כשרות בעולם היין והוויסקי. בעבר, עולם היין הכשר היה דל וחובבי היין האיכותי נאלצו להתפשר בשל העובדה שכמעט ולא היה נמצא יין איכותי בכשרות מהודרת. מי שחולל את המהפכה היה יו"ר "סטאר קיי", בישראל ובאירופה- הרה"ג אהרון חסקל, שביקר בשורה של יקבים בישראל ובעולם, והבין את הפוטנציאל האדיר הגלום במתן כשרות מהדרין ליינות איכותיים. יחד עם צוותי משגיחים יראי שמים, המפקחים על כל תהליך הייצור – החל מנטיעת הגפנים, פיקוח על הכרמים בכל שנות העורלה באמצעות צוות אגרונומים יראי שמים, דרך בצירת הענבים ועד כל שלבי הייצור עד לבקבוק הסופי. כל התהליך מפוקח באופן הדוק תחת עינם הפקוחה של צוות רבנים מומחים בהכוונת הרב המכשיר של ועד הכשרות 'סטאר קיי' הגאון רבי משה היינעמאן שליט"א מגדולי הפוסקים בארצות הברית, ממשיך דרכם של מרן הגר"מ פיינשטין זצ"ל ומרן הגר"א קוטלר זצ"ל.

הרב אהרון חסקל, שביקר בשורה של יקבים בישראל ובעולם, והבין את הפוטנציאל האדיר הגלום במתן כשרות מהדרין ליינות איכותיים ( חיים אייזקוביץ)

העובדה שכשרות 'סטאר קיי' החל להעניק כשרות ליקבים מובחרים, העניקה דחיפה אדירה לשוק היין בכשרות מהדרין, וכיום ב"ה ניתן לראות על מדפי חנויות היין, יבול מבורך ושפע של מגוון יקבים, שבחרו להתהדר בכשרות מהדרין, כולל יקבים המייצרים יינות משובחים באיטליה, ספרד, צרפת, אוסטריה, ארה"ב ,ארגנטינה וכמובן בישראל.

הרה"ג אהרון חסקל יו"ר מערכת כשרות סטאר קיי בישראל : "בכל פעם שאני מגיע ליקב אני מתרגש מחדש לראות יהודי שלוקח בתמימות מלאה את נושא המצוות התלויות בארץ, בפרט את מצוות השמיטה ולא מחפש קיצורי דרך. פשוט משבית את הכרם בצורה הטבעית ביותר כפי שנצטווינו בתורה.

ואני מאחל לו שהוא יתברך בברכה הכתובה בתורה בנוגע לשומרי שביעית, בויקרא כ"ה כא' : " וציווותי את ברכתי לכם בשנה השישית ועשת את התבואה לשלוש שנים" . בעז"ה יבול של שנה זו , השנה השישית יספיק ליקב למשך שלושת השנים הבאות -הן בכמות והן באיכות".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר