"רוב הציבור מקפיד"

אריה דרעי: "זה עוול ושקר לטעון שהסגר בגלל החרדים"

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, התייחס במהלך הדיון על הארכת הסגר בממשלה לתחלואה במגזר החרדי לצד ההסתה: "תבינו, החרדים אינם מקשה אחת. רוב ככל הציבור מקפיד" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: כיכר השבת )

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, התייחס היום (שלישי), במהלך הדיון על הארכת הסגר בישיבת הממשלה, לתחלואה במגזר החרדי לצד ההסתה הנוראה: "תבינו, החרדים אינם מקשה אחת. רוב ככל הציבור מקפיד".

בפתח דבריו התייחס דרעי למתקפות נגד המגזר מצד 'כחול לבן': "ההסתה נגד החרדים שוברת שיאים בימים האחרונים ולצערי לא מדובר רק בחברי אופוזיציה, אחר גם באנשים שיושבים כאן בישיבת הממשלה".

שר הפנים הדגיש כי: "גם אני לא אהבתי את מראות החתונות אתמול בבני ברק ופירסמתי אמש הודעה תקיפה נגד הפרות הנחיות משרד הבריאות. טענתי כי מדובר בחילול השם וקראתי להפסיק מיד את ההפרות שגורמות למוות ועליית התחלואה.

"שמעתי את מפכ"ל המשטרה והשר לביטחון פנים מדברים על אכיפה שווה במגזר החרדי, אבל זה לא מפריע לאנשים להסית".

"תבינו", הוסיף דרעי: "החרדים אינם מקשה אחת. רוב הציבור החרדי מקפיד הקפדה גדולה על כל הנחיות משרד הבריאות. יש תחלואה גבוהה במגזר החרדים כי בכל בית אב יש בממוצע 8,7 חולים כי המשפחות גדולות. במשפחות במגזר הכללי המספר נמוך בהרבה".

לדבריו: "אם תבדקו את מספר החולים לפי משפחות אב תראו שאחוזי התחלואה נמוכים בהרבה. ועוד דבר: היום היו למעלה מעשרת אלפים חולים. גם ללא החולים החרדיים היינו נמצאים במספרים גבוהים שהיו מחייבים את המשך הסגר.

"אז מדוע לטעון שכל המדינה נכנסת לסגר בגלל החרדים? זה שקר ועוול נוראי. שמעתי גם שמפרסמים שאחוזי החיסונים ביישובים החרדים נמוכים ביחס לשאר היישובים. קחו למשל ערים כמו מודיעין עילית וביתר עילית, יש שם בעיקר אוכלוסייה צעירה שטרם הגיעה זמנה להתחסן".

דרעי הסביר: "יש בערים הללו מעט יחסית מבוגרים ולכן האחוזים נמוכים. אני באופן אישי הלכתי לכל גדולי ישראל ודיברתי על החובה להתחסן. גדולי ישראל קראו לציבור החרדי להתחסן, ולכן לא נכון שאין הענות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר