השאננות מול ה'קורונה'

הזעקה המצמררת של המגיד: "שרו 'ק-ה אכסוף' - ונפטרו"

המגיד הליטאי, הגאון רבי ברוך רוזנבלום, זעק בשיעורו על הקורבנות האדירים שגובה מגיפת הקורונה - והאדישות של הציבור; בדבריו, סיפר סיפור מזעזע שהתרחש בשבת האחרונה במחלקת 'קורונה' (ארץ)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(באדיבות מערכת 'ברוך שאמר')

תיעוד מצמרר: המגיד הליטאי המפורסם, הגאון רבי ברוך רוזנבלום, זעק אמש (רביעי) בשיעורו השבועי על התפשטות מגיפת הקורונה בישראל ומצב התחלואה והנפטרים שמכה ללא רחם במגזר החרדי.

בתחילת דבריו אמר הרב רוזנבלום: "כולנו יודעים עד כמה המצב בעם ישראל נורא והיום, עשרת אלפים חולים ביום זה לא משחק ילדים, 50 אנשים מתו ביום אחד, זה לא משנה כמה מתוכם אנשים חרדים, רובם ככולם יהודים - 40% מהם יהודים שומרי תורה ומצוות, הלוואי שבעזרת השם כולם ישובו בתשובה ונהיה 100% שומרי תורה ומצוות, אבל כולנו יודעים שלדאבוננו אנחנו לא הרוב, אנחנו 15% אחוז, אבל 40% אחוז מבין האנשים שנפטרו הם מציבור שומרי התורה והמצוות".

בהמשך דבריו חשף הרב סיפור מזעזע שאירע בתוך מחלקת קורונה בבית חולים: "סיפר לי יהודי שהיה מאושפז במחלקת קורונה ב'תל השומר' והשתחרר השבוע, בשבת האחרונה הוא ישב ליד השולחן עם עוד שני חולי קורונה והם שרו בהתרגשות גדולה 'ק-ה אכסוף נועם שבת' - עיניים עצומות, כולם עם מסכות ומחולל חמצן, הם מבקשים מהקדוש ברוך הוא נועם שבת, 'ויהיו רחמיך מתגוללים על עם קודשך', הייתה ממש התרגשות גדולה".

וכאן זעק הרב: "אמר לי אותו יהודי: 'אחד עזב אותנו בשבת בבוקר והשני עזב אותנו במנחה, במוצאי שבת נשארתי לבד מבין שלושה חברי חדר'. לא תגידו אנשים בני 98 ו-108, שניהם פחות מגיל 50, שניהם יחד לא מגיעים לגיל 100. יהודים שישבו ושרו בשבת האחרונה 'ק-ה אכסוף', ואנחנו ככה מתנהלים כרגיל, אוכלים פיצה וצ'יפס כאילו לא קרה כלום.

"רבותיי, הקדוש ברוך הוא צועק עלינו - 'לא נבראו רעמים אלא לפשט עקמומיות שבלב', מה אנחנו צריכים לעשות רבותיי, לא ייתכן דבר כזה, אנחנו יושבים כאן שקטים ושאננים כאילו לא קרה כלום, אין דבר כזה".

הרב הוסיף ואמר: "מאה מיליון אנשים חלו במחלה הנוראה הזו ו-2.1 מיליון מתו ואנחנו הכל כרגיל ברוך ה' שרים ושמחים. הקדוש ברוך הוא מדבר אלינו, הוא רוצה משהו מאיתנו, אתה יכול להמשיך את אותה חביתה עם שתי עיניים באמצע? אתה יכול להמשיך לאכול את אותם צ'יפסים? כאילו שום דבר לא קורה?!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר