המחלוקת הפנימית

המאבק ב'אגודה': פרוש ואייכלר רוצים בוררות

לאור חוסר ההסכמות הפנימי במפלגת אגודת ישראל, על סידור המקומות לכנסת הבאה, חברי הכנסת פרוש ואייכלר, דורשים להתחיל בהליך בוררות, "כמו שנהוג אצל יראי שמיים" (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
פרוש ואייכלר (צילום: ללא קרדיט)

עשרה ימים להגשת הרשימות לכנסת ה-24, והפילוג באגודת ישראל, בין יעקב ליצמן ויעקב טסלר לבין מאיר פרוש וישראל אייכלר - נותר בעינו. הערב (שני) שיגרו פרוש ואייכלר מכתב לועדת השמונה בו הם דורשים בירור וליבון בבוררות או במועצת הקהילות בנושאים השנויים במחלוקת באגודת ישראל

המכתב נכתב לטענת פרוש ואייכלר, כדי לברר וללבן את הנושאים השנויים במחלוקת בין הסיעות המרכיבות את תנועת אגודת ישראל.

וכך נכתב במכתב: "לאור התוצאות של הפגישות שהתקיימו בפורום של ועדת ה-8 בשבוע האחרון, בה הצדדים לא הגיעו להסכמות על הדרישות שהעלנו הח"מ בשם הסיעות אותם אנו מייצגים, אנו מבקשים להמשיך את הבירור באופן מיידי באחת משתי החלופות הבאות".

"1. בירור בהליך של בוררות, כנהוג בין יהודים יראי ה', כשיש ויכוח בין שני צדדים, מתכנסים לבוררות. 2. בירור בפורום של מועצת הקהילות, כידוע בשנתיים האחרונות הוקם פורום של נציגי מועצת הקהילות הקשורים לתנועת אגודת ישראל, פורום זה בוודאי לא הוקם למטרות סרק אלא לשמוע את דעתם של כלל נציגי הקהילות ברחבי הארץ. מה יותר ראוי מלדון יחד איתם בדרישותינו הבסיסיות להמשך דרכה ומעמדה של אגודת ישראל".

"ברור וידוע לכולם", כתבו פרוש ואייכלר במכתב: "קוצר הזמן והמלאכה המרובה העומדת לפנינו נציגי הציבור עד להגשת הרשימות בעוד 11 יום והיציאה המלוכדת לגיוס המוני מצביעים למען תנועת אגודת ישראל ורשימת יהדות התורה – ג'".

"לכן אנו מבקשים להתכנס במיידית בכל פורום שתבחרו מהנ"ל, אנו בטוחים שברצון טוב וכוונות טהורות ניתן לפטור את הוויכוחים בהקדם האפשרי".

המכתב שנשלח

כזכור, הקרע במפלגה התחדד לאחרונה, כאשר שר השיכון ליצמן התפטר מתפקידו והחליט למנות כיורשו את יצחק כהן מ'ש"ס', ללא הסכמת פרוש ואייכלר. הצעד הכעיס את השניים, שהרגישו כי ליצמן נוטל מהם את כוחם הפוליטי, והחלו לנקוט בצעדים הפגנתיים, כולל דרישה מיו"ר דגל התורה - הסיעה האחות - לתאם עמם כל סיכום, ולא להסתפק בערוץ מול ליצמן.

פרוש ואייכלר מתרכזים כעת בשלוש דרישות מליצמן, נציג חסידות גור: ועדת כספים פנים-מפלגתית, שתחלק את הכסף בהגינות בין הסיעות השונות, חילופי נציגים מהמקום החמישי (התשיעי או העשירי בחיבור עם 'דגל') והלאה ברשימה, ולהכריע כוחה של איזו חסידות גדול יותר, בעלזא או ויז'ניץ.

נכון לעכשיו הושגה כאמור התקדמות בדרישה השניה בלבד, כאשר ליצמן וטסלר הסכימו שהמקום החמישי לא יהיה שייך יותר לחסידות גור אלא לחסידות אחרת, אבל פרוש ואייכלר דורשים כי זהות החסידות תוכרע על פי קריטריונים ברורים וקבועים, "כדי למנוע מריבות", כדבריהם.

באשר לנידון מי גדולה יותר, בעלזא או ויז'ניץ, דורש נציגם של האחרונים ובן בריתו של ליצמן, ח"כ יעקב טסלר, כי הענין יידון בינם לבין בעלזא, ולא מול אגודת ישראל כולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר