"אתם שונאים חרדים" • האזינו

האברך תיעד: יד רכה של השוטרים מול החתונה ה'מעורבת'

בעיר ביתר עילית, בה פוזרו לאחרונה חתונות אסורות והוטלו קנסות על בעלי השמחה, נערכה - כמעט באין מפריע - חתונה 'מעורבת', שקול שירת הנשים שנשמע ממנה למרחק הקפיץ את האברכים (ארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
השיחות הזועמות למוקד 100 (תמונת אילוסטרציה: Nati Shohat/FLASH90)

האם משטרת ישראל פועלת באכיפה בררנית של הנחיות הקורונה? בעוד זוגות צעירים רבים דוחים את ליל הכלולות שלהם, ואחרים שניסו לקיים אירועים נתקלו באכיפה קשה מצד המשטרה, חתונה אחת בביתר עילית זכתה ממנה ליחס מפלה, לטובה - כך לפי טענותיו של אברך, שתיעד אותן בזמן אמת, משיחותיו למוקד 100.

אמש (שני) התקיימה בעיר חתונה המונית, שנערכה באוהל שהוקם סמוך לתחנת המשטרה, והוזמנו אליה אורחים רבים מחוץ לעיר, שחגגו את השמחה במעורב, גברים ונשים.

בשונה מחתונות חרדיות, שהאכיפה המשטרתית בהן כוללת את פיזור האירוע, החרמת ציוד ובעיקר הטלת קנסות בסך אלפי שקלים, ההתייחסות לאירוע אמש היתה לפי הטענות מתעלמת ומגומגמת.

מדובר באירוע שנערך ברחוב בניין דוד בביתר, כאמור לא רחוק מתחנת המשטרה המקומית שברחוב הסמוך, ומי שהבחינו בהתקהלות האסורה בה, היו מספר אברכים שחלפו באזור ושמעו את שירת הנשים למרחקים.

אחד מהאברכים מתאר, בשיחה עם 'כיכר השבת': "החלטנו לצלצל למשטרה ולדווח על האירוע, שהתקיים בניגוד להנחיות, אבל להפתעתנו השוטרים התעכבו עד שהגיעו, וגם כשבאו - הם כלל לא נכנסו למתחם, אלא המתינו במשך דקות ארוכות, ללא פיזור הנוכחים".

קנס לחתן וכלה בביתר, אחרי שחתונתם פוזרה (ארכיון. צילום: מתוך @barditshover)

האברך לא התעצל, והתקשר שוב למשטרה כדי לבדוק מדוע השוטרים לא נכנסים לפזר את החתונה, כפי שנעשה בדרך כלל בחתונות חרדיות שהתקיימו בשבועות האחרונים בעיר, ולהפתעתו נענה על ידי המוקדנית: "אני לא יכולה להגיד לך... מדובר בהחלטה של המפקד בשטח".

יצוין, כי בסוף השיחה, לאחר שהאברך ציין כי היא מוקלטת ואף תפורסם בתקשורת, השוטרים נכנסו למתחם ופיזרו את האירוע, אך לדבריו ללא חלוקת קנסות או החרמת ציוד הגברה, כפי שנעשה בחתונות של תושבי העיר החרדים.

"מצער לראות שהמשטרה נוהגת באיפה ואיפה בכל מה שקשור לאכיפת ההנחיות", מסכם האברך: "בזמן שחרדים, תושבי העיר, נאלצים לדחות חתונות בגלל הסגר, המשטרה מאפשרת קיומה של חתונה פרוצה, בניגוד גמור להנחיות".

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "בניגוד לנטען, שוטרים שהוזעקו אמש למקום, פיזרו את החתונה שהתקיימה בניגוד להנחיות: הם רשמו דו"חות קורונה בהתאם, למשתתפים ולבעל המקום, וציוד ההגברה הוחרם".

"המשטרה, יחד עם הרשויות, שבים וקוראים לציבור להישמע להנחיות ולהוראות משרד הבריאות. רק באחריות אישית וציבורית של כולם נוכל למנוע את התפשטות הנגיף", הוסיפו במשטרה.

מהנהלת המקום בו התקיימה החתונה ביקשו להבהיר כי צביון העיר וקדושת המקום הם חלק מעקרונות היסוד, וכי גם בארוע שהתקיים אמש הקפידו על כל כללי הצניעות וההלכה, וכי לא הושמעו שירת נשים כלל.

כמו כן מבהירים בהנהלה כי הארוע התקיים בקפסולות בהתאם להנחיות של פיקוד העורף ועל פני שטח ענק שכלל כניסות ויציאות מכמה כיוונים, וכי בשום שלב לא התקיימו ריקודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר