הנתונים מדאיגים

האם מערכת החינוך תפתח בשבוע הבא?

עלייה במספר הצעירים שנדבקו בקורונה למרות הסגר המתמשך מעלה חשש כבד האם לפתוח את מערכת החינוך בשבוע הבא. במשרד הבריאות ממליצים להמתין עוד (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שר החינוך גלנט (צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90)

כעת אנו נמצאים כבר בשבוע השלישי של סגירת מערכת הלימודים, ובמשרד הבריאות ממליצים להאריך את הסגר בשבוע נוסף זאת לצד הנחיות נוגדות של שר החינוך יואב גלנט לראשי הרשויות להיערך לפתיחת הלימודים בשבוע הבא למרות העלייה הגדולה במספר הצעירים שמאומתים שעומד על כמעט 40% מכלל המאומתים.

שר החינוך גלנט קיים כבר פגישה עם יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, עם יו"ר הרשויות האזוריות שי חג'ג' ועם כ-100 ראשי ערים ורשויות, שבמהלכה קרא להם "להיערך לאפשרות שממשלת ישראל וקבינט הקורונה יקבלו החלטה לפתוח את מוסדות החינוך, בצורה חלקית או מלאה, בשבוע הבא". יחד עם זאת הדגיש גלנט כי "בימים הקרובים תתכנס הממשלה על מנת להחליט על מועד ואופן החזרת התלמידים לבתי הספר. איני יודע מה תהיה המלצת המומחים ומשרד הבריאות".

לפי המתווה שגיבש גלנט יחד עם השלטון המקומי, הגנים, כיתות א'-ד' וכיתות י"א-י"ב יחזרו ללמוד מיד עם תום הסגר, זאת למרות החשש שהפתיחה תביא לעלייה בגל התחלואה.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', יש להמלצת משרד הבריאות מקום רב לאור נתונים שנבדקו בנוגע ליעילות הסגר השני. שהצליח להוריד את התחלואה המשמעותית בקרב תלמידים ואנשי צוות, שעמדה על כ-40% לפני הכניסה אליו, אך לעומת זאת הפעם בסגר הזה אין ירידה באחוז התלמידים החולים מה שמיוחס למוטציה הבריטית שמתפשטת על פי ההערכות מהר יותר.

על פי הנתונים של 'ידיעות', ערב הכניסה לסגר השני ב-18 בספטמבר אובחנו עם קורונה 1,921 תלמידים ו-247 אנשי צוות מתוך 5,340 מאומתים בסך הכל באותו יום - כ-40% ממספר הנדבקים היומי. ב-7 בינואר, לפני הכניסה לגל השלישי, חלו 2,743 תלמידים ו-350 אנשי צוות מתוך 7,642 מאומתים סה"כ באותו יום - גם כאן, כ-40% ממספר הנדבקים היומי.

ביציאה מהסגר השני ב-18 באוקטובר אובחנו כחיוביים 259 תלמידים ו-36 אנשי צוות חינוכי מתוך 922 מאומתים באותו יום, כלומר 32 אחוזים מהנדבקים. ב-27 בדצמבר 29 אחוזים מכלל המאומתים היו תלמידים. ב-7 בינואר שיעור התלמידים המאומתים זינק ל-36 אחוזים - ובמשך כל הזמן הזה בתי הספר פעלו. אלא שגם אחרי שהם נסגרו שיעור התלמידים שנדבקו עלה - ונכון ל-21 בינואר הוא עמד על יותר מ-40%.

אתמול פנה יו"ר "ימינה" נפתלי בנט במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו דרש ממנו להקפיא את חזרת התלמידים לבתי הספר: "לא ברור ההיגיון שעומד מאחורי ההחלטה לשלוח שני מיליון תלמידים להדבקה המונית, אך אני קורא לך ולשר החינוך להימנע ממהלך מסוכן זה, ולכנס בהקדם דיון רציני ומעמיק באסטרטגיית יציאה לאוכלוסיית הילדים. איננו יודעים עדיין את ההשלכות ארוכות הטווח של הקורונה, מדובר פשוט בהימור על עתיד ילדינו ועל בריאותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר