"נפטרי הקורונה באים בשרשרת"

חברה קדישא: "אנשים עושים שמחות ואז הולכים להלוויות"

מנהל החברה קדישא בירושלים מתאר, בשיחה ל"כיכר השבת", את העומס האדיר של הטיפול בגופות נפטרי הקורונה, ומשתף - גם מחוויה אישית: "אני רואה אנשים בוכים בלוויות, אחרי השמחות" (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
טיפול בגופה של נפטר קורונה, היום (צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

משה שמעון, מנכ"ל חברה קדישא 'קהילת ירושלים', זועק בשיחה עם 'כיכר השבת', על תופעה הולכת וגוברת של טרגדיות קורונה בעקבות הידבקות בנגיף במהלך שמחות משפחתיות שנערכו לאחרונה.

'קהילת ירושלים', היא החברה קדישא המטפלת ביותר ממחצית הלוויות בעיר הקודש, וכמי שמנהל אותה, יודע שמעון לומר: "המצב עכשיו קטסטרופה. אנחנו בחודש עם מספרי שיא של נפטרים מאז קמה החברה".

"המצב מטורף", מוסיף מנהל החברה קדישא בחלחלה, "הנפטרים מגיעים בשרשרת, ומה שקורה בימים האחרונים זה בכלל טירוף גמור".

הלווית הרבנית משי זהב ע"ה, שנפטרה מקורונה (באדיבות המצלם)

שמעון מדגיש: "המסר שלי הוא שאנשים צריכים להיזהר יותר. תיזהרו ותשמרו. לא לזלזל בהנחיות. אני רואה אנשים בוכים בלוויות אחרי שמחות משפחתיות. אנשים עורכים אירוע - ואז הולכים ללוויה...".

"לפני שבוע וחצי הוזמנתי לחתונה", משתף שמעון מחוויה אישית, "רצו שאני יגיע לאירוע, אבל לא נסעתי בסוף; מקודם מתברר לי שכולם שם התבררו כחולי קורונה, ושני הסבים במשפחה במצב קשה".

מה שחשוב לבכיר החברה קדישא שכולם יבינו, ולדעתו הזמן עושה את שלו והרגש לענין נשחק: "זו מגפה, פשוטו כמשמעו, והיחס אליה צריך להיות בהתאם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר