צפו בדיון

יעקב אשר זועם: "בני ברק כמו ביום כיפור"

מהומה בוועדת החוקה: בעת הדיון בחוק הקנסות של הקורונה, זעם יו"ר הוועדה יעקב אשר על ההאשמות נגד החרדים ואמר: "אתם דופקים מיליון בעלי עסקים בשם הפופוליזם" (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)

מהומה בוועדת החוקה: יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר האשים את חברי 'כחול לבן': "אתם דופקים מיליון בעלי עסקים בשם הפופוליזם אם הייתי מביא רוטציה הייתם הולכים, צבועים".

הדיון בוועדת החוקה התנהל בטונים צורמים כבר מתחילתו. ח"כ יעל רון בן משה אמרה ליעקב אשר: "אנחנו נלחמים על החוק הזה כי אנחנו באותו המצב כבר שנה. אתה קופץ כי בערים חרדיות הכל פתוח".

ח"כ אשר זעם על הדברים ואמר: "אני מתבייש! בני ברק כמו יום כיפור! אם היה פתוח, כל הטלוויזיות היו שם! הילדים שלי לא בבית?!"

ח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) הביע אף הוא את את התנגדותו לחוק: "אנחנו נגד החוק הזה, וכל הפלפולים של קצין כזה או אחר, אחוז הקנסות של מעל 5000 זה לא הדבר שיפתור את הקורונה. אם אתם תומכים בעסקים הקטנים למה אתם תומכים בחוק? מאות אלפי עסקים קטנים בסכנת סגירה. 5000 לעסק קטן זה חמור מאוד. לפני שאתם מניחים חוק תביאו נתונים שמראים תופעה כזו של הפרת חוק על אף ה-5000 הקיימים. קשה לנו לסמוך על המשטרה שלא מגינה על האזרחים שלנו ברחובות ואתם מצפים שנאשר את זה?".

אשר הוסיף: "פתאום כולם שכחו את ההוא מהפלאפל. יש בתוך זה מיליון בעלי עסקים שאתם דופקים אותם בשם הפופוליזם. אם אני מביא עכשיו אישור מביבי לרוטציה אתם קמים והולכים, צבועים, צבועים. דופקים את כל העסקים הקטנים, צבועים. יאיר גולן אומר דברים שאני לא אוהב אבל הוא לפחות עקבי".

ח"כ תהלה פרידמן (כחול לבן) תקפה את החרדים ואמרה: "אתם כל הזמן אומרים על מפרי ההנחיות שמדובר בקומץ, שוליים, שהמיינסטרים שומר וכמעט הכל סגור. אבל בימים האחרונים אתם מתאבדים פה בהגנה על המוסדות המפרים. המצאתם תורה חדשה שבה פיקוח נפש לא מעל הכל. ניסו לרצוח ברכבת הקלה ואתה מגן על האנרכיסטים האלו. חז"ל אומרים על לימוד תורה זכה-נעשית לו סם חיים, לא זכה- נעשית לו סם מוות. יש לכם תורה שהיא סם מוות".

ח"כ אשר השיב לה ואמר: "לא שמעתי אותך מדברת על אחוז הרציחות בציבור החרדי לעומת ציבורים אחרים. קיבלנו על עצמנו את הדיל במחאה גדולה ובאחריות. יש פה רצח אופי ולא אשתמש במעמדי כדי לזרוק את זה לפח".

"הסכמנו להעלאת הקנסות למרות שזה פופוליסטי כי אם הייתה אכיפה סיסטמתית היינו במקום אחר. בנוסח שלפניכם שני הדברים העיקריים של מטרת החוק קיימים למרות שאני לא אוהב את זה. ברגע שמאפשרים להכפיל ל-10,000 חייבות להיות איזשהן מדרגות. אם בחינוך הגיעו 20 ילדים לחצר זה כמו שמישהו פתח בניין ומלמד את כל ביה"ס?", תהה יו"ר הוועדה

"כשדנו בחוק הזה בזמנו אמרו ח"כ אבידר ואחרים שלא ניתן סמכות אכיפה לפיקוח העירוני בטענה שהפקחים נשלטים ע"י העיריות. הגנתי על כך ברמה מסוימת בקנסות סטנדרטיים. כאן העלינו רף והכפלנו אותו. אמרנו שההחלטה היא שאם הולכים מעל 5000 צריך אישור קצין. אני עדיין חושב שמוסדות ציבור חינוך ורווחה לא צריכים להיות בזה. בחוק הקודם החרגנו חינוך רווחה ודת בצווי סגירה, כך שתמיד התייחסנו לכך אחרת", הוסיף ח"כ אשר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר