הקרע ב'אגודה'

פרוש ואייכלר תוקפים: ליצמן מנהל מולנו מלחמת התשה

שבוע לסגירת הרשימות והקרע בסיעה החסידית, 'אגודת ישראל', הולך ומעמיק. הבוקר פורסם שוב מאמר מערכת משותף, חריף, נגד השר יעקב ליצמן ומלחמת ההתשה (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יעקב ליצמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שבוע לסגירת הרשימות והקרע בסיעה החסידית, 'אגודת ישראל', הולך ומעמיק. הבוקר (חמישי) פורסם בביטאוני 'שלומי אמונים' - 'המבשר' ו'בעלזא' - 'המחנה החרדי', מאמר מערכת חריף נגד יו"ר 'אגודת ישראל', יעקב ליצמן, ברקע חילוקי הדעות העמוקים בינו לבין מאיר פרוש וישראל אייכלר.

"שיטת הסחבת והאטימות (אותה לטענתם מנהל ליצמן. ר"כ), הפכה מבחינתם למלחמת התשה באופן כמעט מוצהר", נכתב במאמר המשותף. "המטרה היא לדידם להתיש את דורשי בדק הבית ב'אגודת ישראל', לתזז אותם מהיום למחר, עד תום הזמן, היינו ביום חמישי בשבוע הקרוב. משל דיאלוג של חירשים יש כאן. השבוע היתה פנייה לדון בבוררות וגם היא לא נענתה".

הניסיונות ליישב את המחלוקת בין שני הפלגים ב'אגודה' תורגמו לשתי ישיבות של "ועדת השמונה", פגישות שתמו ללא התקדמות ממשית ועם חילופי האשמות.

נושא אחד עליו נלחמים ציר פרוש-אייכלר הוא החלפת מיקומי הרשימה בין ויז'ניץ לבעלזא, שלישי ורביעי בהתאמה.

"בישיבה האחרונה של 'ועדת השמונה' נשמעה טענה שלפיה אין נציגי הסיעה המרכזית מוכנים להתערב במיקומי הנציגים של סיעות ויז'ניץ ובעלזא, וכי זה עניינם של הנציגים והסיעות האלו בלבד. האמירה הזו היא נקיטת עמדה נגד טענת בעלזא", נכתב במאמר המערכת המשותף של 'המבשר' ו'המחנה החרדי'.

כאמור, שבעה ימים נותרו לסגירת הרשימות, אך סיכוי קלוש שהתקפות פרוש ואייכלר תנבנה פירות עבור הצמד, וחלופות הגיוניות אין עבורם. ניתן להניח כי המאמרים חמורי הסבר נועדו רק כדי לומר לליצמן "עד כאן", אבל ספק אם ישיגו את מטרתם.

כזכור, אמש נחשף ב'כיכר השבת' כי בצל המשבר ב'אגודה' ואיומי בכיר ב'דגל' על ריצה עצמאית בבחירות, נצפו הגאון רבי פנחס פרידמן, ראש הכוללים של בעלזא, ומשלחת מבכירי החסידות, כשהם עולים למעונו של מרן הגר"ח קנייבסקי, ככל הנראה שם הם נועדו עם הנכד יענקי קנייבסקי.

בבעלזא בוחנים את האופציות העומדות לפניהם - החל משמירה על האחדות, בתמורה להכרה בהם ב'אגודה' והפסקת הזלזול - אולי בתיווך של 'דגל', ועד לריצה משותפת עם 'דגל התורה', שעשויה להעניק לחסידות יותר ממה שתקבל מ'אגודה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר