סערת חוק הקנסות

גדולי ישראל הורו: לא לפוצץ את החוק - כדי למנוע הסתה

לאחר שיחה מרובעת בין נתניהו, גפני, לוין ואשר, באשר לחוק הקנסות בצל איומי בני גנץ לביטול הסגר, קיבל ח"כ גפני הוראה מגדולי ישראל לעשות הכל כדי למנוע הסתה (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ח"כ יעקב אשר בדיון בוועדה, אמש (צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)

תפנית מפתיעה בעמדה החרדית בעניין חוק הקנסות: אחרי שנדמה היה שחוק הגדלת הקנסות יעבור שינויים כפי שדרשו הסיעות החרדיות, בשל התייצבות שר הביטחון בני גנץ על רגליו האחוריות נגד החרדים, והלחץ של ראש הממשלה בנימין נתניהו מאיום ביטול הסגר על ידי כחול לבן, הוחלט הבוקר (חמישי) על שינוי קל מה שיאפשר את העברת החוק ככתבו וכלשונו כפי שדרש גנץ.

ל'כיכר השבת' נודע כי אמש קיים יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני התייעצויות עם גדולי ישראל, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, והוחלט שלא לשבור כלים במאבק על חוק הגדלת הקנסות.

הקו שהוחלט בבתי הרבנים הוא למנוע ככל הניתן את ההסתה המסוכנת נגד החברה החרדית, ששוברת שיאים בתקופה האחרונה, שכן המפלגות האחרות עלולות להאשים ש'החרדים מונעים את הקנסות'. "זה דבר מסוכן, ואסור שהוא ימשיך להחריף", אמר גורם ב'דגל'.

לפי גורם המעורה בפרטים, החלטת גדולי ישראל הגיעה אחרי שיחה מרובעת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יריב לוין, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ויו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר. לדבריו, בשיחה, נתניהו "דרש בטונים גבוהים" שהוועדה תכונס לאשר את החוק.

הסיעות החרדיות כמובן לא תצבענה בעד החוק לו הן מתנגדות, אבל הן לא תימנענה את אישורו ויאפשרו את כינוס ועדת החוקה על ידי נציג סיעת הליכוד.

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, הודיע הבוקר כי "החוק יעבור ככתבו וכלשונו", אך כעת הכדור בידי ח"כ איתן גינזבורג, יו"ר ועדת הכנסת, שצריך להחזיר את החוק למתכונתו הקודמת. אז צפויה להיכנס ועדת החוקה - שלא עם יו"ר הוועדה אשר, שמחרים את הוועדה - אלא עם יו"ר מחליף, ולהעביר את החוק לקריאה שנייה ושלישית, שם יאושר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר