סיכן חיי אדם

ארה"ב: רוקח יודה כי חיבל במאות מנות חיסון

סטיבן ר' ברנדנבורג, רוקח ממדינת ויסקונסין שבארצות הברית, צפוי להודות כי חיבל במאות מנות חיסוני קורונה. ברנדנבורג הוא חלק מקבוצה קונספירטיבית הטוענת כי חיסוני הקורונה אינם יעילים (חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
סטיבן ר' ברנדנבורג, חיבל במאות מנות חיסון (צילום: Ozaukee County Sheriff )

בזמן שעבד כרוקח בבית חולים בויסקונסין, בשתי משמרות לילה רצופות בסוף חודש דצמבר, הוציא סטיבן ר' ברנדנבורג מקירור, בכוונה, חבילות של מאות בקבוקוני חיסוני קורונה של חברת מודרנה, אותם יש לאחסן בטמפרטורות קרות ספציפיות, בכדי שיישארו יעילים. על פי הסדר הטיעון שנחתם, ברנדנבורג הצהיר כי הוא מפקפק בחיסונים בכלל ובחיסוני חברת מודרנה בפרט.

לאחר שהשאיר את החיסונים בחוץ מספר שעות בכל לילה, והפכו ללא יעילים, החזיר ברנדנבורג את החיסונים למקרר בכדי שיחסנו בהם, בבית החולים, למחרת. עד שנתפס, הספיקו להתחסן בחיסון הלא יעיל כ-57 בני אדם.

"התעסקות במינונים של חיסונים בעיצומו של משבר בריאות עולמי דורשת תגובה חזקה, כפי שמשתקפת מההאשמות החמורות שהביאה היום התביעה", אמר בריאן בוינטון, מהמחלקה האזרחית במשרד המשפטים. "משרד המשפטים ימשיך לעבוד עם שותפיו לאכיפת החוק בכדי להבטיח שהציבור יקבל חיסונים בטוחים ויעילים".

עוזרת נציבות ה-FDA לחקירות פליליות, קתרין הרמן הבהירה כי החיסונים של חברת מודרנה בטוחים לחלוטין. "ה-FDA אישר כי החיסונים של חברת מודרנה עומדים בסטנדרטים המחמירים ביותר של ה-FDA".

על פי כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בארה"ב, במחוז המזרחי של ויסקונסין, סטיבן ברנדנבורג מואשם בשני סעיפים של ניסיון לחבל במוצרי צריכה תוך התעלמות פזיזה מהאפשרות להביא אזרחים חפים מפשע לנזק גופני ואף למוות. ברנדנבורג הסכים להודות באישומים, כשכל אחד מהאישומים יכולים להכניסו למאסר של עד עשר שנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר