דרישות לסגר נפרד

אחוז החולים המאומתים בערים החרדיות כפול מרוב הערים

הממוצע הארצי של חולים מאומתים נמוך ביותר ממחצית מרוב הערים החרדיות. התחלואה אינה יורדת למרות הסגר ומעלה טענות בדבר צורך ליצור סגר רק על הערים בהן התחלואה עדיין גבוהה (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

לאור הכוונה להאריך את הסגר בשבוע, הפער הגדול בין שיעור הבדיקות החיוביות בערים החרדיות לבין ערים אחרות מעורר טענות קשות כנגד המשך הסגר הכללי על כל המדינה. במרבית הערים החרדיות שיעור החיוביים בשבוע האחרון גבוה מ-20%, אף שחלה ירידה מסוימת במספר החולים הפעילים. לעומת זאת בערים כמו תל אביב, נתניה וראשון לציון הירידה במספר החולים הפעילים קטנה יותר ושיעור החיוביים עלה - אבל הוא עדיין חד-ספרתי.

כך לדוגמא בעוד הממוצע הארצי השבוע עומד על 9.3 אחוז מאומתים, בביתר עילית - היו 26 אחוזי מאומתים. באלעד - 22 אחוזים, בבני ברק היו 21 אחוז מאומתים, בית שמש - 19 אחוז, במודיעין עילית - 16 אחוז ובירושלים - 17 אחוז מאומתים. זאת בעוד בערים החילוניות אין יותר מעשרה אחוז מאומתים כולל בערים הגדולות ביותר.

נכון להבוקר התחלואה במגזר החרדי עומד על 28% מסך התחלואה הכללית (עלייה של 2% מאתמול). ירידה באחוז החיוביים העומד על 18.4%, כפול מהמגזר הכללי בעוד המגזר החרדי מונה מקסימום 12% מכלל האוכלוסייה.

אחוז בדיקות חיוביות בערים: בני ברק - 20.05%, עמנואל - 34.0%, רכסים - 21.5%, ביתר עילית - 25.5%, מודיעין עילית - 21.2%. אלעד - 21.1%. קרית יערים - 17%.

במסמך המסכם את הישיבה שנערכה ביום רביעי בהשתתפות קבינט המומחים הלאומי בו השתתף פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו ומומחים נוספים, נכתב שברור להם כי "המשך ממושך של 'סגר לכל' אינו הוגן, ולאורך זמן אינו בר אכיפה".

"דיכוטומיה בין ערים שונות, ציבורים שונים, וגזירות ממושכות על כולם תגרום לציבורים הפועלים על פי ההנחיות ורואים בעיניים כלות כיצד ציבורים אחרים עושים כרצונם, להפסיק לשתף פעולה", נכתב במסמך המסכם.

על דעת המומחים ושר הבריאות שיש להאריך את ההסגר, "אם נראה מגמת ירידה (צפויה/מקווה) בחולים הקשים במהלך השבוע - נוכל להתחיל לפתוח ולהבין מתוך התנסות את המציאות החדשה", כתבו המומחים.

בנוסף כתבו המומחים, כי "יש לקיים דיון ולקבל החלטה אם ובאילו נסיבות התו הירוק הוא, דה-פקטו, תחליף לדיפרנציאליות הגאוגרפית ולתוכנית הרמזור. יש לבחון הקלות נוספות לאזורים ירוקים, גם למי שאין לו תו ירוק, בפרט בפעילות המתאפיינת באזוריות".

בינתיים, למרות הסגר המתמשך אין ירידה משמעותית בתחלואה, והמספרים השבוע דומים למספרים שהיו טרום הסגר ועם עלייה משמעותית במספר החולים הקשים ובשיעור החיוביים.

אתמול (חמישי), נמצאו 7,079 חולים מאומתים, מתוך 78,244 תוצאות בדיקה - אחז גבוה של 9.3 מאומתים.

בבתי החולים מאושפזים 1,749 בני אדם, מתוכם 1,135 במצב קשה מתוכם 321 מונשמים. אתמול התווספו 129 חולים קשים חדשים, מעט ירידה אל מול נתוני התקופה האחרונה

עד כה נפטרו מאז פרוץ המגיפה 4,671 בני אדם, 31 מהם נפטרו אתמול.

כרגע, הארכת הסגר תלויה במאבק הפוליטי בין הליכוד לכחול לבן, בנוגע לחוק הקנסות ואם לא יימצא פתרון פוליטי ביום ראשון הסגר לא יחודש וממילא יפקע, דבר שלא בטוח שכחול לבן רוצים שיהיה רשום על שמם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר