ראש ישיבת קמניץ איננו

חבר ה'מועצת' הגאון רבי יצחק שיינר זצוק"ל; נפטר מהנגיף

כשבועיים לאחר שנדבק בנגיף הקורונה, הסתלק לפני שעה קלה לעולמו ראש ישיבת קמניץ המיתולוגי הגאון רבי יצחק שיינר, חבר מועצת גדולי התורה ורבם של אלפי בני תורה אמריקנים • אבל כבד (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגאון רבי יצחק שיינר זצ"ל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אבל כבד בעולם הישיבות: ראש ישיבת קמיניץ וחבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, הגאון רבי יצחק שיינר, הסתלק לעולמו בגיל 98, לאחר שנדבק בקורונה.

בשבועיים האחרונים נערכו תפילות בהיכלי הישיבות והכוללים, לרפואתו של ראש הישיבה הישיש, שמצבו הלך והידרדר בעקבות הנגיף, ולפני מספר שעות הוא אף אושפז במחלקת טיפול נמרץ.

לפני דקות אחדות ניצחו אראלים את המצוקים: ניסיונות ההחייאה הממושכים כשלו, וגדול התורה נלקח לבית עולמו, למגינת ליבם של בית ישראל.

מתולדותיו:

הרב שיינר נולד בפיסטסבורג פנסליבניה, ארה"ב, להוריו שהיגרו מפולין מספר שנים טרם שפרצה מלחמת העולם השנייה.

כבר בקטנותו היה נחשב יצחק הצעיר לעילוי ובעל כשרונות ברוכים, שאותם ניצל היטב ללימוד התורה בעמל וביגיעה עצומה.

בבחרותו למד בישיבת רבינו יצחק אלחנן בניו יורק, ולאחר מכן המשיך לישיבה של מורו ורבו הגאון הגדול רבי שלמה היימן, ראש ישיבת תורה ודעת - גדול ראשי הישיבות בארצות הברית דאז.

כשהגיע לפרקו, נלקח אחר כבוד להיות חתנו של הגאון רבי משה ברנשטיין, שהיה ר"מ בישיבת קמיניץ לפני השואה - ואף הקים אותה מחדש בירושלים בשנות ה-60.

אחרי נישואיו המשיך הרב שיינר ללמוד בישיבת תורה ודעה, בה נחשב לאברך מיוחד ולגאוות הישיבה, וכאשר חמיו עלה לארץ ישראל כדי לייסד את ישיבת קמיניץ, מונה ר' יצחק לכהן כראש ישיבת מנוטריי שבשוויץ.

בהמשך, לקראת פטירת חמיו, נקרא הרב שיינר לעמוד בראשות ישיבת קמיניץ בירושלים ולמלאות את מקומו,לצד גיסו הגאון רבי אשר ליכטשטיין זצ"ל.

בשנת תשס"ג, כאשר מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל החליט כי יש צורך להרחיב את מועצת גדולי התורה של דגל התורה, צורף אליה גם ראש הישיבה הגר"י שיינר כחבר, לצד הגאונים רבי גרשון אדלשטיין, רבי ברוך רוזנברג, רבי מאיר צבי ברגמן, רבי שמואל אוירבך ורבי נתן צבי פינקל.

נערי מדרשות של 'לב לאחים' בביתו של הרב שיינר (צילום: קובי הר צבי)

לפני כחצי שנה עבר הגר"י שיינר אירוע מוחי, גופו החל להיחלש ורופא בכיר שהובהל לביתו ערך לו סדרת בדיקות. בהמשך מצבו השתפר מעט.

בחג הסוכות האחרון, ראש הישיבה התפלל בביתו, כאשר נערך לו מניין מצומצם - עם בני המשפחה הקרובה בלבד - וזאת בשלל חששו להידבק בנגיף.

יצוין, כי בשל זהירות מופלגת זו, הרב שיינר אף לא השתתף בישיבת מועצת גדולי התורה האחרונה, אליה הצטרפו חברים חדשים.

מאז החלה המגפה נזהר ראש הישיבה מאוד, ובמשך תקופה ארוכה אף לא יצא מפתח ביתו, וכן עודד את תלמידיו הרבים, בהם אלפי בני ישיבות אמריקנים, ללכת ולהתחסן.

לפני כחודש, ראש הישיבה קיבל את המנה הראשונה של החיסון לקורונה, אך לאחר כעשרה ימים נדבק בנגיף - טרם לקיחת המנה השנייה של החיסון.

עם פטירתו היום, מעט לאחר הסתלקות רעו הקרוב הגרמ"ד סולובייצ'יק זצוק"ל, הותיר אחריו ראש ישיבת קמניץ את בניו, הרבנים הגאונים רבי אברהם ורבי שמחה, המכהנים כר"מים בישיבה, ואת חתנו רבי יעקב קראוס. רעייתו, הרבנית אסתר לאה ע"ה, נפטרה לפני כ-14 שנה.

מסע הלוויתו של זקן ראשי הישיבות הגר"י שיינר זצוק"ל תצא בשעה 20:00 מישיבת קמניץ בירושלים, ברחוב יחזקאל פינת דוד, בדרכה להר המנוחות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר