10,000 למפר הנחיות

בהיעדרות רוב החרדים: אושרה העלאת הקנסות

רוב נציגי המפלגות החרדיות נעדרו מהמליאה, והתיקון לחוק המעלה את גובה הקנסות למפרי הנחיות הבריאות עד ל-10,000 שקל, אושר סופית • גנץ: כעת הסגר יוארך (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
חילופי הדברים במליאה (צילום: ערוץ הכנסת. תמונות: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)

ברוב של 42 בעד ו-18 נגד, אישרה לפני זמן קצר (ראשון) הכנסת את העלאת הקנסות למפרי הנחיות הבריאות, ומעתה יוכל כל שוטר בשטח לקנוס מנהל מוסד חינוכי הפתוח למרות המגפה, לקנוס אותו ב-10,000 שקל.

בכך באה לסיומה סאגת כיפופי הידיים בין יו"ר כחול לבן בני גנץ שהוביל את המהלך, לבין הסיעות האחרות בקואליציה, כאשר רוב הנציגים החרדים בחרו להיעדר מהמליאה בעת ההצבעה - למעט פינדרוס, מלכיאלי, אבוטבול ובוסו, שהצביעו נגד.

במהלך הדיון נזף יו"ר הכנסת יריב לוין בשר גנץ, ואמר לו: "אדוני כשל כשל רב; לא היה מצב שבמצב פגרה הוגש אולטימטום. אדוני אוחז בגרונם של אזרחי ישראל ובגרונה של הכנסת גם יחד, ואומר 'אם לא תכנס את המליאה ללא סמכות אמנע החלטה בממשלה שקשורה להארכת הסגר ולהתפשטות המגפה'".

גנץ השיב לו, ואמר בנאומו: "מבין את נאום ההבשה שאתה עושה לי, דבר שלא מצופה מיו"ר הכנסת לעשות, אבל השאלה היא איך מנעתם אותה חודשיים וחצי. הייתי משוכנע שתשמור על ממלכתיות, אבל לכולנו אכזבות בחיים".

בתום ההצבעה, והניצחון בתוצאותיה, נמסר מ'כחול לבן': "לאחר מאבק עיקש בממשלה ובכנסת, עבר היום חוק האכיפה השוויונית שהובילה כחול לבן, שיאפשר הקפדה ואכיפת הכללים בכל מקום. דין בני ברק וביתר עלית כדין ראשל"צ והרצליה".

"זהו ניצחון גדול לכחול לבן, אך בעיקר ניצחון לאזרחים, ולמאבק בתחלואה. האכיפה השוויונית היא לא נגד החרדים אלא בעדם ובעד כל אזרחי המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר