תקיפת השוטרים

החשוד שוחרר למעצר בית; המשטרה קיבלה עיכוב ביצוע

לאחר שהסגיר עצמו לתחנת המשטרה בגין החשד למעורבותו בתקיפת השוטרים, הבוקר (שני) שחרר בית המשפט את מרדכי ביגל, חסיד ויז'ניץ מרכז, למעצר בית בן חמישה ימים (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
תקיפת השוטרים בבני ברק (צילום: לפי סעיף 27א)

מרדכי ביגל, חסיד ויז'ניץ (מרכז) שהסגיר עצמו אתמול למשטרה, לאחר שהיה מבוקש לחקירה בחשד למעורבות בתקיפת השוטרים בבני ברק, ונעצר, שוחרר הבוקר (שני) על-ידי בית המשפט למעצר בית בן חמישה ימים, אך לבקשת המשטרה ניתן עיכוב ביצוע עד למחר.

בפתח הדיון בבית משפט השלום בתל אביב, ביקש נציג תחנת המשטרה בבני ברק להאריך את מעצרו בארבעה ימים והציג בפני בית המשפט סרטון, אשר לדבריו "מצביע על מעורבותו של החשוד באירוע".

פרקליטו של החשוד, עו"ד יהודה פריד, אמר בדיון כי "האירוע היה בבני ברק. יש לנו באולם חלופת מעצר בדמות אשתו. אבקש לציין שארבעה נוספים באירוע שוחררו בשל זיהוי תמונות שנכשל". 20

אשת החשוד, אמרה בדיון כי "לשאלת בית המשפט מה אומרים שבעלי עשה, אני אומרת שאומרים שהוא היה בהפגנה".

חברו של החשוד אמר בדיון כי "אני יודע שהחשד שהוא תקף שוטר. אני מוכן לערוב לו. אם בית המשפט יתן אמון בי, אני אתן אמון בחזרה. אני מאמין בו, הוא שומר חוק. אם יקרה משהו ישר אדווח למשטרה".

ואשת החשוד הוסיפה ואמרה כי "אני יודעת שאומרים שהוא תקף שוטר. אני מבינה את משמעות הפיקוח והערבות עליה אני מצהירה".

בהחלטה, כתבה השופטת ענת יהב כי "לפניי בקשה ראשונה להארכת מעצרו של החשוד ב-4 ימים, שנעצר בחשד לביצוע עבירות של תקיפת שוטר על-ידי שלושה ויותר. מעיון בתיק החקירה עולה כי קיים חשד סביר בסיסי ראשוני לביצוע העבירות על ידי החשוד, כך על-פי המסמכים שהוצגו לי".

היא ציינה כי "לא מצאתי כי לאור רף החשד כמו גם אותו אירוע המיוחס לחשוד יש להותירו במעצר, וזאת על אף שהאירוע בכללותו הוא אירוע חמור, בזוי ואין לתת לו יד. בהתחשב בעוצמת עילות המעצר, ובהתאם להוראות הדין, אני מוצאת, אפוא, כי ניתן להסתפק במקרה זה בחלופת מעצר הולמת".

"אשר על כן אני מורה בזה על שחרורו של החשוד בערובה ובתנאים", כתב השופטת, בהם: התחייבות עצמית על סך 7,000 שקל; שתי ערבויות צד ג' על סך של 5,000 שקל כל אחת; הפקדה במזומן של 1,000 שקל; איסור יצירת קשר כלשהו, ישיר או עקיף, עם מי מהמעורבים הנוספים בפרשה – דהיינו: חשודים, עדים או מתלוננים – וזאת למשך 30 יום מהיום.

בנוסף, הורתה על הרחקתו מהעיר בני ברק, למרחק שלא יפחת מ-100 מ', למשך 10 יום מהיום. ומעצר בית מוחלט עד ליום חמישי הקרוב, בביתו של החשוד באשדוד.

בסיום הדיון ביקשה המשטרה עיכוב ביצוע להחלטה, עו"ד פריד התנגד אך ביהמ"ש נעתר לבקשה והורה על עיכוב ביצוע עד מחר, יום שלישי, בשעה 12:00.

  • סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר