תיעוד מיוחד

לראשונה: מאפיית מצות בבית הגר"ח קנייבסקי

לראשונה בהיסטוריה, בתוך ביתו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי ברחוב רשב"ם בבני ברק, הוקמה מאפיית מצות ושר התורה נטל חלק באפיית המצות; תיעוד (עולם הישיבות)

(צילום: שוקי לרר; וידאו: באדיבות 'עטרת שלמה')

לראשונה בהיסטוריה, בתוך ביתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ברחוב רשב"ם בבני ברק נבנתה מאפיית מצות, ושר התורה אפה את המצות במיוחד, באופן שלא נראה כמוהו.

המאפייה הוקמה עבור נגידי ישיבת "עטרת שלמה", בראשות הגרש"ב סורוצקין, שיקבלו מצות מהגר"ח קנייבסקי במהלך החודש הקרוב, לאחר שנענו לבקשתו האישית להחזיק את עולם התורה.

לאחר פטירת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, נטל על עצמו שר התורה הגר"ח קנייבסקי, את נשיאות ישיבת "עטרת שלמה" שבראשות הגרש"ב סורוצקין כאשר הוא מעורה בהנהגת הישיבה, ומפנה מזמנו לטובת הישיבה.

לפני כחודש פנה לתלמידי הישיבה הגדולה בקריית הישיבה בראשון לציון במכתבו, כאשר הוא מבקש מהם באופן אישי שאפילו בתקופה קשה זו של הקורונה ומתווה הקפסולות הידוע לפיו בני הישיבה לא יוצאים מתחום הישיבה, לא יביאו הבחורים פלאפונים כשרים ועיתונים אפי' הכשרים ביותר, לישיבה בשום פנים ואופן.

במהלך השבועות האחרונים לאחר שהביא הגרש"ב סורוצקין בפני שר התורה את הנתונים הכלכליים הקשים עימם מתמודדת הישיבה, הביע הגר"ח לאחר מחשבה ארוכה את רצונו לשלוח לנגידי הישיבה "מצות מצוה", כאשר הוא מוסיף שהוא אף יהיה מוכן לאפות בעצמו את המצות.

מקורבי שר התורה והנהלת 'עטרת שלמה' הקימו בתוך ימים ספורים, לראשונה, בתוך ביתו של הגר"ח, בסמוך לחדר לימודו, מאפיית מצות לכל דבר בכשרות של "שארית ישראל".

בין היתר הוקמו בבית: חדר "מים" למים שלנו, חדר "קמח", "פינערים" ושולחנות, "רדלער" ותנור, כאשר כלל העוסקים באפייה הם תלמידי חכמים עליהם סמך הגר"ח את ידו.

לאחר הקמת ה"מאפייה" וקודם לתחילת אפיית המצות, הגר"ח סגר את גמרתו, ויחד עם בנו חביבו הגרי"ש הגיעו לבחון את ה"מאפייה" שהוקמה בתכלית ההידור וההשגחה.

לאחר מכן הגר"ח שפך את המים לקמח, ואומר בקולו, "לשם מצת מצווה". בנו של הגר"ח התחיל ללוש את הבצק ועימו צוות ת"ח שאופים את המצות במהירות הבזק, כאשר הגר"ח עומד ומשגיח על כל אחד ואחד. כאשר הם גומרים ללוש את הבצק, הגר"ח ניגש לשולחן ה"רדלער", נוטל בידו את הרדלער ואומר שוב "לשם מצת מצווה". הגר"ח עובר עם הרדלער ללא שהות מצה אחר מצה ומכניסים את המצות לתוך התנור ואופים.

בשלב זה, נטל הגר"ח לידיו את המצות כאשר הוא בודק אותן בדקדוק, ואת המצות המהדורות ישלחו אל מעבר לים, כתשורה אישית למי שמתגייסים להחזיק את עולם התורה.

אחרי האפייה ביקש שר התורה למסור את ברכתו להצלחה גדולה עבור ראש הישיבה הגרש"ב סורוצקין הנמצא בימים אלו מעבר לים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר